چگونه قبل از سرمایه گذاری در مورد ارز دیجیتال تحقیق کنیم

تحقیق
فهرست مطالب

آیا می خواهید وارد ذنیای ارزهای دیجیتال شوید؟ همراهان عزیز داراماینر قبل از سرمایه گذاری از پول نقدی که به سختی آن را به دست آورده اید، حتماً باید تحقیق کنید. اگر زمان زیادی را صرف بررسی ارزهای دیجیتال کرده اید، احتمالاً این توصیه را شنیده اید که قبل از سرمایه گذاری روی هر ارز دیجیتال یا پروژه ای تحقیق کنید. اما این توصیه به چه معنا است؟ چگونه در مورد ارز دیجیتال باید تحقیق کرد و  در تحقیق باید به دنبال چه چیزی باشیم؟ برای رسیدن به جواب این سوال ها با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

خودت تحقیق کن

مردم با سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال پول در می آورند. اما افراد دیگری  نیز هستند که پول زیادی را در این راه از دست می دهند. بنابراین، قبل از اینکه پولی را در یک ارز دیجیتال قرار دهید. مدتی را صرف بررسی اینکه آیا این ارز مورد نظر مشروع است یا خیر، باید انجام دهید.

همراهان عزیز شما می توانید به محض برخورد با یک ارز دیجیتال، قبل از شروع هر تحقیق جدی، چند سوال اساسی از خود بپرسید: سوال های مهم و کاربردی:

  1. چگونه در مورد آن شنیدید و چه چیزی در مورد آن شنیدید؟
  2. آیا از یک منبع معتبر و قابل اعتماد در مورد آن شنیدید؟
  3. آیا در مورد پروژه ای که ارز را فعال می کند شنیدید؟
  4. یا شنیدید که قرار است سرمایه گذاران چقدر پول در بیاورند؟

دو نکته ی مهم دیگر برای سرمایه‌گذاران اولیه کریپتو: هیچ‌کس و یا هیچ شرکتی سکه‌های رایگان نمی‌دهد. و اگر شرکت مورد نظر خیلی خوب به نظر می‌رسد(طبق تحقیق) پس به احتمال زیاد همینطور است.

دانستنی : آیا می دانستید داراماینر مزارع بیت کوین بدون خاموشی دارد! برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

پنج نکته ای که باید هنگام تحقیق در مورد ارز دیجیتال به دنبال آن باشید

با فرض اینکه در مورد ارز دیجیتال از یک منبع قابل اعتماد شنیده اید و به نظر قوی می رسد. اما هنوز تعدادی سوال و بررسی یا تحقیق کردن وجود دارد که می توانید قبل از فکر کردن در مورد مشارکت در پروژه، باید آنها را بررسی کنید.

اول) هدف را پیدا کنید

بیشتر ارزهای دیجیتال به عنوان پاداشی برای تأیید بلوک‌های داده‌ای که عملکردی غیر از پشتیبانی از خود ارز دارند، ضرب می‌شوند. همراهان عزیز ممکن است متوجه شوید که بیت‌کوین در این آزمون مردود است. این بدان معنا نیست که سرمایه گذاری در بیت کوین کلاهبرداری است، نه. این یعنی بیت کوین به اندازه کافی وجود داشته است و به اندازه کافی تقاضا دارد که حمایت از خود کافی است. این به احتمال زیاد در مورد هر سکه دیگری که این بازی را انجام می دهد صادق نیست. به عبارت دیگر، بیت کوین کلاهبرداری نیست، اما هر سکه ای که قول دهد بیت کوین بعدی باشد، احتمالا کلاهبرداری است.

نکته منفی در این مورد این است که : ممکن است شما فرصتی را برای ورود به پروژه به عنوان یکی از اولین سرمایه گذاران پروژه از دست بدهید، زیرا در انتظار سکه ای برای اثبات خود نشسته اید. در نظر داشته باشید که شما می توانید فرصتی را برای “وارد شدن به طبقه همکف” از دست بدهید. اما خبر خوب این است که شما فرصت‌های بسیار بیشتری را برای اینکه سر سرمایه خود کلاهبرداری نشود را رد کرده اید.

اگر واقعاً نمی‌خواهید از فرصتی شگفت‌انگیز برای خرید یک سکه کاملاً جدید غافل شوید، با یکی دیگر از اصول سرمایه‌گذاری رمزنگاری آشنا شوید: بیش از حدی که می‌توانید از دست بدهید، سرمایه‌گذاری نکنید.

 دوم ) وایت پِیپِر را پیدا کنید

کریپتو نباید تنها وعده حل برخی از مشکلات را بدهد. باید قول دهد که آن مشکل را به روشی منطقی حل کند.

پروژه‌های بلاک چین معمولاً در یک کاغذ سفید ارائه می‌شوند – یک سند در دسترس عموم که جزئیات مأموریت بلاک چین و نحوه کار آن را شرح می‌دهد. حتی بیت‌کوین که به‌صورت ناشناس منتشر شد، دارای یک وایت پیپر در دسترس عموم است که هنوز به‌طور گسترده خوانده و منتشر می‌شود.

داشتن وایت پیپر کافی نیست. وایت پیپر باید خوب باشد. به عنوان مثال، ارز رمزنگاری Squid Game که به طور معروف سرمایه‌گذاران را از بین می‌برد، کاغذ سفید داشت، اما نگارش و ویرایش ضعیفی داشت.

کلیک : برای دیدن محصولات داراماینر کلیک کنید.

سوم ) محل خرید و استفاده از ارز دیجیتال را پیدا کنید

مگر اینکه شما یک ماینر (یا یک سرمایه گذار با زیرکی جدی) باشید، احتمالاً نباید ارز دیجیتال را خارج از یک صرافی مناسب ارز دیجیتال خریداری کنید. صرافی‌ها به شما امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را می‌دهند، و در حالی که صرافی‌های مختلف برای وارد شدن به فهرست به سکه‌ها نیاز دارند تا از حلقه‌های مختلف عبور کنند، شما مطمئن‌تر از این صرافی‌ها خواهید ماند.

این رویکرد همان مشکلات نکته اول را دارد: فهرست شدن یک ارز دیجیتال جدید در یک صرافی قانونی زمان می برد. با این حال، ما در مورد صرافی‌هایی صحبت می‌کنیم که به شما امکان خرید سکه را می‌دهند، نه برنامه‌هایی که به شما اجازه می‌دهند «بهره» را در یک سکه بخرید، همانطور که PayPal انجام می‌دهد. این پلتفرم‌ها حتی محتاط‌تر از صرافی‌ها هستند و می‌توانید یک چیز خوب را از دست بدهید.

در برخی موارد، خود زنجیره بلوکی گردش یک سکه کلاهبرداری را به روش‌های قانونی دشوار می‌کند، زیرا گردش گسترده در حلقه‌های قانونی می‌تواند سریع‌تر سکه را آشکار کند. به عنوان مثال، دوباره به توکن بدنام Squid Game می پردازیم، که دارای کلاه های عجیب و غریبی بود که چه کسی، کجا و در چه شرایطی می تواند توکن را معامله کند.

چهارم ) دریابید که چه کسی سکه را می سازد

در نظر داشته باشید که بیشتر پروژه‌های ارزهای دیجیتال قانونی دارای هیئت مدیره یا حتی سازمان‌های شریک هستند که از این ارز پشتیبانی و آن را توسعه می‌دهند.

لازم نیست نام همه اعضای هیئت مدیره را بدانید، اما حداقل باید نام شرکت هایی را که بلاک چین را فعال یا از آن استفاده می کنند، بشناسید. حتی اگر این کار را نکنید، باید بتوانید در مورد آن افراد و سازمان ها تحقیق کنید تا دریابید که آیا آنها واقعی هستند یا خیر.

بسته به اینکه چقدر سختگیر هستید، ممکن است فکر کنید که بیت کوین با این لیست مطابقت دارد یا خیر. ما نمی دانیم بالاخره چه کسی پشت ارز مورد نظر است و آن را شروع کرده است. با این حال، بسیاری از افرادی که در حال حاضر به آن ارز برای شکوفایی فشار می‌دهند، ناشناس نیستند و Bitcoin.org راه‌هایی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جامعه توسعه‌دهندگانی که بیت‌کوین را زنده نگه می‌دارند، دارد.

پنجم ) دریابید که آیا سکه پایدار به نظر می رسد

این ترکیب و بررسی مجدد برخی از پرچم های قرمز است که در پاراگراف های مقدماتی به آن پرداخته شده است. سکه ای که ارزش سرمایه گذاری داشته باشد باید مشکلی را حل کند و حل آن مشکل باید هدف سازندگان سکه باشد نه کسب درآمد.

برای مثال، آیوتا یکی از جاه‌طلبانه‌ترین سکه‌های فناوری است و با کسری از نرخ‌های رایج توکن‌های شناخته‌شده معامله می‌شود. چرا؟ تا حدی به این دلیل که IOTA برای مقیاس بلندمدت ساخته شده است نه به عنوان یک طرح سریع ثروتمند شدن یا حتی به عنوان یک ذخیره متعارف ارزش. این به معنای انجام یک کار است و پاداش های مالی در رتبه دوم قرار می گیرد.

سخن پایانی

قبل از هر گونه سرمایه گذاری در مورد رمزارز خود تحقیق کنید. دنیای فناوری و به ویژه دنیای بلاک چین و کریپتو، این روزها بسیار سریع حرکت می کنند. به راحتی می توان با این احساس غرق شد که اگر زمان زیادی را صرف جستجوی یک فرصت کنید، از شما خواهد گذشت. با این حال، هر چیزی که ارزش سرمایه گذاری امروز را داشته باشد، فردا نیز وجود خواهد داشت.

بهتر است منتظر بمانید و کمتر از آنچه می توانستید به دست آورید تا اینکه زودتر به چیزی بپرید و بیشتر از چیزی که نیاز داشتید ضرر کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما سودمند بوده باشد. ثروتمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button