کاردانو چیست و نحوه استخراج کاردانو

استخراج کاردانو(2)
فهرست مطالب

کاردانو چیست

قبل از اینکه به استخراج کاردانو بپردازیم لازم میدانیم که ارزدیجیتال کاردانو را برای شما شرح دهیم. به عنوان اطلاعات اولیه، لازم به ذکر است بدانید که کاردانو کاملاً با ADA متفاوت است و نباید آنها را با یکدیگر اشتباه گرفت. به عبارتی دیگر ADA یک ارز دیجیتال است و از طرف دیگر Cardano پلتفرمی است که میزبان ارزهای دیجیتال است. می توان گفت که کاردانو بلاک چین ADA است.

 Cardano توسط شرکتی به نام Input Output Hong Kong ایجاد شد. توسعه این پلتفرم در سال 2015 آغاز شد، اما در سال 2017 برای عموم عرضه شد. یکی از رهبران پروژه کاردانو چارلز هاسکینسون است. نام او در دنیای ارزهای دیجیتال به دلیل یکی از بنیانگذاران اتریوم و همچنین شرکتی به نام BitShare شناخته شده است. چارلز به دلیل مشارکت در پروژه‌های فوق‌الذکر، که به نظر می‌رسد در همه آن‌ها بسیار موفق بوده است، در دنیای رمزارز بسیار محبوب و مورد احترام است.

کاردانو از نظر غیرمتمرکز بودن مشابه بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر است، به این معنی که این کوین مالک واحدی ندارد و هر کسی می‌تواند از آن حمایت کند. از نظر ساختار، شباهت بیشتری به اتریوم دارد. از آنجایی که اکثر ارزهای دیجیتال ویژگی های خاص خود را دارند، شعارکاردانو این است که می خواهد دنیای ارزهای دیجیتال را متحول کند. با ما همراه شوید تا بیشتر درمورد این ارز دیجیتال اطلاعات کسب کنید.

کاردانو چگونه کار می کند

برخلاف بیت کوین که از سیستم اثبات کار استفاده می کنند،  Cardano ADA مبتنی بر PoS است. در سیستم PoW دستگاه ماینر برای حل مسائل ریاضی دشوار برای استخراج یک بلوک جدید بلاک چین پاداش دریافت می کنند. برعکس، در سیستم PoS، دارندگان سکه مسئول تایید و تولید بلوک های جدید در شبکه بلاک چین هستند.

اثبات سهام   ( PoS)

 PoS به طور کلی به عنوان یک جایگزین سازگار با محیط زیست برای شبکه های بلاک چین در نظر گرفته می شود. فرآیند ماینینگ نیازی به هش کردن ندارد و توسعه بلاک چین مستقل از سخت افزار مورد استفاده برای استخراج است.  ماهیت بلاک چین PoS استخرهایی است که متشکل از کاربرانی هستند که گرد هم می آیند و از سکه های خود برای اعتبارسنجی بلوک ها در شبکه بلاک چین استفاده می کنند. فرآیند به اشتراک گذاشتن ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزین مطمئن‌تری برای استخراج در نظر گرفته می‌شود، زیرا کاربران را در معرض هیچ خطری قرار نمی‌دهد. در سیستم PoS، به کاربران دارایی بلاک چین بومی پاداش داده می شود.

شبکه بلاک چین Cardano ADA به دلیل طراحی دو لایه به راحتی مقیاس پذیر است.

  • CSL یا لایه تسویه کاردانو، تراکنش‌ها را روی بلاک چین انجام و ثبت می‌کند.
  • CCL یا لایه محاسباتی کاردانو، تراکنش‌های خودکار را انجام می‌دهد.

علاوه بر سهولت استفاده عمومی، بلاک چین کاردانو تراکنش های سریع تری را با نرخ های پایین تر انجام می دهد. همچنین نشان دهنده تعادل عمده بین سرعت، امنیت و عدم تمرکز است که بسیاری از شبکه های دیگر به دنبال آن هستند.

ICO  : عرضه اولیه سکه کاردانو

عرضه اولیه سکه کاردانو (ICO) چند سال پیش اتفاق افتاد. قیمت هر توکن 0.02 دلار تعیین شد. از آن زمان، توکن ADA حدود 60 میلیون دلار جمع آوری کرده است.

Cardano ICO  به دلایل زیر باعث ایجاد تبلیغات در اطراف آن شد:

نام بزرگ یکی از بنیانگذاران توکن سی. هاسکینسون در دنیای ارزهای دیجیتال. به دلیل موفقیت چشمگیر اتریوم و سایر پروژه های آن، فرض بر این بود که تأثیر قابل توجهی بر مشتریان بالقوه خود داشته باشد. علاوه بر این، هاسکینسون به عنوان یک ریاضیدان هدف گرا شناخته شده است که قصد دارد انقلابی در نحوه عملکرد فناوری بلاک چین ایجاد کند. به عنوان بخشی از کل فرآیند توسعه و تبلیغات Cardano، هاسکینسون تاکید ویژه‌ای بر تحقیق و نوآوری داشت و این توکن را به اولین در نوع خود در بازار تبدیل کرد.

 Cardano به عنوان یک ارز دیجیتال انقلابی تبلیغ می شد که نحوه انجام تراکنش ها را تغییر می دهد. نکته اصلی بحث در مورد Cardano ADA امکان حفظ تعادل بین امنیت و سرعت تراکنش بود که همچنان بخشی از شبکه کاملاً غیرمتمرکز خواهد بود.

در بیشتر موارد، مردم نسبت به توسعه دهندگانی که قبل و در طول ICO فناوری های نوآورانه را نوید می دهند، تردید دارند. با این حال، وضعیت کاردانو به دلیل شهرت یکی از بنیانگذاران ارز متفاوت است.

قیمت کاردانو

فروش عمومی 25.9 میلیارد توکن Cardano AD در سپتامبر 2015 آغاز شد. 5.2 میلیارد توکن ADA دیگر صادر شد و بین سه نهادی که پروتکل کاردانو را به بازار عرضه و توسعه دادند، به اشتراک گذاشته شد.

زمانی که توکن قابل معامله عمومی شد، قیمت ADA 0.02 دلار بود. طی 96 روز پس از اولین معاملات عمومی، قیمت توکن به 1.31 دلار در سال 2017 افزایش یافت. مانند قیمت سایر دارایی ها، قیمت ADA در نوامبر 2018 به 0.02 دلار کاهش یافت.

دو سال بعد، قیمت ADA به 1.31 دلار بازگشت. به صعود ادامه داد و در می 2021، قیمت توکن به 2.46 دلار رسید. از سپتامبر 2021، ADA به بالاترین رکورد جدید خود یعنی 3.10 دلار رسید.

پیش بینی کاردانو 2023-2027

انتظار می رود قیمت کاردانو در طی این پنج سال به میزان قابل توجهی افزایش یابد. به طور دقیق تر، کاردانو سال 2023 را با قیمت 3.18 دلار آغاز می کند، سپس در نیمه اول سال به 3.90 دلار صعود می کند و سال 2023 را با قیمت 4.60 دلار به پایان می رساند.

کاردانو پیش بینی 2028-2032

انتظار می رود که کاردانو سال 2028 را با قیمت 9.47 دلار آغاز کند، سپس در نیمه اول سال به 10.08 دلار صعود کند و سال 2028 را با قیمت 8.71 دلار به پایان برساند.

نحوه استخراج سکه ADA

اکنون که درباره چیستی کاردانو بحث کردیم، بیایید نحوه استخراج سکه کاردانو ADA را بررسی کنیم.

کاردانو نمی تواند استخراج شود زیرا بخشی از توافق PoW نیست. فقط با نگه داشتن کیف پول Cardano خود به صورت آنلاین می توانید آن را به اشتراک بگذارید. درصد معینی از سکه های ADA که قبلاً متعلق به خود بود را به عنوان پرداخت دریافت خواهید کرد. این یک روش متداول است که توسط سیستم‌های PoS استفاده می‌شود، که در آن تراکنش‌ها به جای استفاده از سخت‌افزار، از طریق سکه‌های موجود تایید می‌شوند.

بسیار آسان: استخراج سکه Cardano ADA

نیازی نیست نگران روش‌های استخراج باشید، زیرا ماینینگ ابری، CPU یا GPU وجود ندارد.

فرآیند استخراج به قدری آسان است که یک مبتدی می تواند به راحتی از عهده آن برآید. شما می توانید در حالی که به سادگی کیف پول خود را آنلاین نگه دارید، درآمد غیر فعال داشته باشید. هر چه تعداد سکه های کاردانو بیشتری داشته باشید، درآمد بیشتری دریافت می کنید.

توسعه‌دهندگان Cardano همچنین قول می‌دهند که به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های دائمی را در مورد توکن در طول “عصر پاداش” منتشر کنند. استخرهای سهام ظاهر می شوند و کسانی که سکه های ADA زیادی ندارند اما در تراکنش ها شرکت می کنند، پاداش بیشتری دریافت خواهند کرد.

نحوه استخراج ADA در اندروید یا  iOS

برای شروع استخراج ADA در تلفن هوشمند، برنامه MinerGate را نصب کنید . پس از نصب، یک حساب کاربری ایجاد کنید و آماده استخراج ADA در Android هستید.

در حال حاضر استخراج ADA در iOS محدود شده است زیرا باعث آسیب به سخت افزار می شود.

سودآوری استخراج ADA

سودآوری استخراج ADA از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این به مالیات، هزینه راه اندازی و غیره بستگی دارد. بهترین راه برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا استخراج سکه های Cardano ADA برای شما سودآور است یا خیر، بررسی نمودارهای سودآوری Cardano، نمودارهای قیمت و پیش بینی ها است که باید آن ها را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button