کسب درامد از طریق ماینینگ کریپتو

کسب درامد از طریق استخراج ارز دیجتال
فهرست مطالب

به فرآیندی که طی آن ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین تراکنش های جدید را تأیید می کنند ماینینگ کریپتو می گویند. سپس آنها را از طریق بلاک های جدید به رکورد موجود بلاک چین اضافه می کنند. این فرآیند انرژی بر است. بنابراین ماینرها با ارز دیجیتال تازه منتشر شده پاداش دریافت می کنند. این پاداش را در ازای کاری که انجام می دهند می گیرند.

بنابراین آیا تا به حال فکر کرید که آیا کسب درآمد از طریق ماینینگ کریپتو چگونه است؟ با ما همراه باشید.

بیت کوین: ماینینگ کریپتو  چگونه کار می کند

استخراج بیت کوین فرآیندی است که بیت کوین جدیدی را ایجاد می کند. آنها را به کل عرضه اضافه می کند. ناگفته نماند که حد ثابت 21 میلیونی دارد.  انتظار می رود در سال 2140 به آن برسد. اولین بلوک با نام مستعار بلوک جنسیس در 3 ژانویه 2009 استخراج شد. از آن زمان در فواصل تقریباً 10 دقیقه ای، یک بلوک جدید به شبکه اضافه شد. ماینری که یک بلوک را در شبکه منتشر می کند، پاداشی دریافت می کند. این پاداش در حال حاضر 6.25 بیت کوین است. تعجبی ندارد که رقابت برای تبدیل شدن به ماینری که بلاک بعدی را کشف می کند شدید باشد. زیرا بیت کوین ارزش بالایی دارد.

محاسبه ریاضی ماینرها

ماینرها باید از قدرت محاسباتی خود استفاده کنند. استخراج کنندگان باید ثابت کنند که کار محاسباتی مورد نیاز برای محاسبه راه حل صحیح را انجام داده اند. زیرا کارشناسان بیت کوین را به عنوان ارز دیجیتال اثبات کار (PoW) می شناسند.

اگر کار مورد نیاز برای رسیدن به نتیجه وجود نداشته باشد، محاسبه به خودی خود بی معنی خواهد بود. این ثابت می کند که ماینر تقلب نکرده است، و تضمین می کند که هیچ نهاد واحدی نمی تواند همه بلوک ها را کشف کند و تمام پاداش های بیت کوین را برای خود نگه دارد. می توانید به آن مانند یک قرعه کشی فکر کنید که در آن افزودن قدرت رایانه بیشتر مانند خرید بلیط بیشتر است.

شانس شما برای برنده شدن با یافتن راه حل صحیح افزایش می یابد. اما هزینه های شما از نظر برق نیز افزایش می یابد. برای اینکه یک ماینر سودآور باشید، پاداش‌های کسب شده از بلوک‌های استخراج شده با موفقیت باید بیشتر از هزینه انرژی مصرف‌شده در این فرآیند باشد.

تراکنش های مرتبط ماینرها

ماینرها همچنین کارمزد تراکنش‌های مرتبط با بلاک‌هایی که می‌خواهند به بلاک چین اضافه کنند را دریافت می‌کنند. اما این هزینه‌ها در مقایسه با پاداش 6.5 بیت کوین ارزش ناچیزی دارند. بیت کوینی که به استخراج کننده ای که هر بلوک جدید را تأیید می کند اعطا می شود به عنوان «پاداش کوین بیس» نیز شناخته می شود. اصطلاحی که بعداً توسط صرافی ارزهای دیجیتال به همین نام ادعا شد. در روزهای اولیه، بیت کوین می توانست با استفاده از GPU در یک کامپیوتر خانگی معمولی استخراج شود. امروزه، ماینرها باید از سخت افزارهای تخصصی به نام مدارهای مجتمع ویژه برنامه یا ASIC استفاده کنند. اینها پردازنده های کامپیوتری هستند که برای حل مشکل ریاضی که در قلب استخراج بیت کوین قرار دارد، بهینه شده اند.

بیت کوین:انتخاب استخر ماینینگ کریپتو

انتخاب یک استخر استخراج به یک منطق ساده بستگی دارد: هر چه اندازه استخر از نظر قدرت هش بزرگتر باشد، به طور منظم بلوک ها را پیدا می کنند. این جریان یکنواخت درآمد را تضمین می کند.با این حال، به دلیل بخش کوچکی از قدرت هش شما به استخر، سهم شما از جوایز coinbase ناچیز خواهد بود. پیوستن به یک استخر کوچکتر سهم بیشتری از جوایز را به شما می دهد. اما پرداخت ها کمتر خواهد بود. زیرا استخر بلوک های کمتری را کشف می کند.

همچنین برخی ملاحظات فنی دیگر وجود دارد که تصمیم شما را راهنمایی می کند. بعضی از ماینرها از روش DIY استفاده می کنند. آنها باید استخر را برای اشتراک گذاری داده ها پینگ کنند. زیرا به اتصال اینترنت سریع با تاخیر کم نیاز خواهند داشت. هرگونه تاخیر در دریافت داده ها می تواند زمان گرانبهایی را در جستجوی راه حلی برای بلوک بعدی هدر دهد. شما در حالت ایده آل می خواهید یک پینگ کمتر از 200 میلی ثانیه و تا حد امکان نزدیک به صفر داشته باشید.

استخرهای مختلف هزینه های متفاوتی را دریافت می کنند. بنابراین شما این مورد را نیز باید در نظر بگیرید. همچنین باید فرکانس پرداخت را بررسی کنید. استخرها زمانی که حداقل مقدار BTC در کیف پول شما جمع شود پاداش را پرداخت می کنند.

استخرهایی که پاداش ماینرها را تا زمانی که توزیع می‌کنند حفظ می‌کنند، خطراتی نیز دارند. زیرا شما برای هک نشدن یا نگه داشتن وجوه به آنها متکی هستید. ممکن است ترجیح دهید استخری را انتخاب کنید که مستقیماً به کیف پول شما پرداخت شود. آخرین مورد شما باید هزینه فرصت سرمایه گذاری در استخر استخراج باشد.

استفاده از خدمات میزبانی استخر

یک رویکرد بهتر ممکن است استفاده از سرویسی باشد که یک ریگ ماینینگ را برای شما میزبانی می کند. شما هزینه ماشین و برق را می پردازید. اما همه چیز مراقبت می شود. شما می توانید ROI خود را از طریق داشبورد ببینید و حتی یک نقطه سربه سر را تعیین کنید.

هزینه های مربوط به ماینینگ کریپتو

فعالان ماینینگ از رایانه استفاده می کنند. به زبان ساده، در فرایند ماینینگ اولین ماینری که بتواند مشکل را حل کند، یک بلاک در بلاک چین را تایید می کند. شبکه بلاک چین، مقدار معین ارز دیجیتال را به ماینر اختصاص می دهد. با این حال، مشکل کسب درآمد از استخراج ارز دیجیتال، هزینه آن است. اما از نظر فنی هیچ مانعی برای ورود ماینرها به فعالیت استخراج رمزارز وجود ندارد. واقعیت این است که باید قدرت محاسباتی بیشتری داشته باشید. زیرا باید به عنوان اولین نفر مشکل ریاضی را برای به دست آوردن رمز ارز خود حل کنید.

این بدان معناست که برای داشتن یک شانس واقعی برای کسب مداوم ارزهای دیجیتال، به رایانه‌های تخصصی متعددی با تراشه‌های رایانه‌ای با فناوری پیشرفته نیاز دارید. به طور خاص، برای راه‌اندازی یک ریگ ماینینگ کریپتو به یک واحد پردازش گرافیکی معروف به GPU یا یک مدار مجتمع خاص برنامه یا ASIC نیاز دارید.

ماینرها معمولا چقدر سود می کنند

استخراج ارز دیجیتال به چیزی شبیه به یک جنگ تسلیحاتی تبدیل شده است. در سال 2009، زمانی که بیت کوین برای اولین بار معرفی شد، یک رایانه شخصی ساده برای استخراج بخشی از ارز دیجیتال کافی بود. اما، با افزایش قیمت بیت کوین، ماینرهای بیشتری وارد بازی شدند. درست مانند رویداد طلای کالیفرنیا در اواسط دهه 1800.

توجه داشته باشید که ماینرهای جدید در تلاش برای رقابت، قدرت محاسباتی باورنکردنی را به بازی آوردند. در برخی کشورها مزارع استخر استخراج وسیعی وجود دارند که هزینه انرژی کمتر است.  به همین دلیل ماینرهای زیادی در انجا سرمایه گذاری کرده اند.

سودآوری استخراج ارز دیجیتال از کریپتویی به رمزارز دیگر متفاوت است. حتی می‌تواند به صورت روزانه تغییر کند. سودآوری خاص شما تا حد زیادی به هزینه مصرف انرژی و به اصطلاح «نرخ هش» یا سرعت حل مشکلات رایانه‌های شما بستگی دارد. ماشین‌حساب‌های آنلاین مختلف، می‌توانند به شما کمک کنند که سودآوری خود را برای یک رمزارز معین پس از وصل کردن متغیرهای خاص خود تخمین بزنید. به عنوان مثال، درگذشته نسبتا دور، سود تخمینی روزانه یک ماینر اتریوم با استفاده از یک واحد پردازش گرافیکی 4.59 دلار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button