امروزه چند ارز دیجیتال وجود دارد

چند ارز دیجیتال
فهرست مطالب

اولین ارز رمزنگاری شده در سال  2009 وارد بازار شد و از آن زمان تا کنون صدها رمزارز ظاهر شده اند تا اینکه به تعداد شگفت انگیزی رسیده اند. امروزه چند ارز دیجیتال وجود دارد؟ شاید تعجب کنید که بدانید تعداد ارزهای رمزنگاری چقدر است و تعداد آنها با چه سرعتی در حال افزایش است. در حال حاضر بیش از 12000 ارز دیجیتال وجود دارد و آنچه واقعاً شگفت‌انگیز است نرخ رشد آن است. تعداد ارزهای دیجیتال از سال 2021 تا 2022 بیش از دو برابر شده است.

چرا ارزهای دیجیتال مختلف وجود دارد

بزرگترین دلیل وجود تعداد زیادی ارز دیجیتال متفاوت این است که عملاً هیچ مانعی برای ورود آن ها به بازار وجود ندارد. حتی اگر دانش فنی ندارید اگر بخواهید یک ارز دیجیتال بسازید می توانید به راحتی با کمترین هزینه این کار را انجام دهید.(در مقاله های  آینده نحوه ساخت ارز دیجیتال را برای شما شرح خواهیم داد.)

بهترین ارزهای دیجیتال کدامند

در ارزهای دیجیتال همه ی ما به دنبال چیزی متفاوت هستیم. پرسیدن اینکه کدام ارز دیجیتال بهترین یا مفیدترین است. می‌تواند منجر به بحث‌های شدید از هر جهات  مختلف شود. در داراماینر ، ما تلاش می‌کنیم  اطلاعات کافی برای همراها عزیز بدهیم تا بتوانند از دنیای ارزهای دیجیتال به بهترین نحو سود کسب کنند. ناگفته نماند بهترین روش برای کسب رمز ارزی مانند بیت کوین، روش استخراج است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استخراج ارز دیجیتال بیت کوین می توانید با مشاوران ما در سایت دارا ماینر در ارتباط باشید.

یازده  ارز دیجیتال برتر: محبوب ترین رمزارزها

1) بیت کوین:

بیت کوین همان ارز دیجیتالی است که همه چیز از آن شروع شد. بیش از 10 سال است که وجود دارد و رمزارز اصلی است. این نوعی پول نقد دیجیتال است که سیستم های مالی سنتی را با مزایایی مثل: بدون مرز، هزینه کم، بدون محدودیت بودن به چالش می کشد. اگر به دنبال شروع کار در حوزه ارزهای دیجیتال هستید ، بیت کوین همان جایی است که باید ابتدا به آن نگاه کنید.

2) اتریوم:

کریپتو اتریوم در سال 2015 راه اندازی شد و از آن زمان به یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در بازار تبدیل شده است. اتریوم در واقع شبکه ای است که مفهوم بلاک چین را تثبیت کرده و باعث ظهور شبکه ها و رمزارزها بر اساس فناوری و توکن ERC20 شده است. ارز مجازی اتریوم با نام اتر شناخته می شود و برخلاف بیت کوین محدودیتی برای انتشار ندارد.  در مورد سرعت این شبکه، اتریوم تنها به 12 ثانیه برای انجام تراکنش های تایید بلوکی نیاز دارد.

3)لایت کوین:

از سال 2011 در بازار است و به عنوان جایگزینی برای بیت کوین ایجاد شده است. این رمزارز پردازش یک بلوک را هر 2.5 دقیقه انجام می دهد و 4 برابر بیشتر از بیت کوین (که هر 10 دقیقه بلوک ها را پردازش می کند) واحد تولید می کند. علاوه بر این، به همین دلیل، به عنوان یک شبکه امن تر در نظر گرفته می شود. در مورد حد، بالاتر از بیت کوین است : 84 میلیون LTC در مقابل 21 میلیون BTC. لایت کوین امکان پرداخت فوری با هزینه کم را فراهم می کند.

4) dash:

این یک ارز دیجیتال است که در سال 2014 با هدف تبدیل شدن به یک گزینه پرداخت برای استفاده انبوه ایجاد شد . این ارز دیجیتال به عنوان یک ارز دیجیتال همتا به همتا، راه حلی برای پرداخت‌های «شخص به فرد» در نظر گرفته شد.    (DASH)  یک انتقال فوری دارد : 10 تایید در کمتر از 1 دقیقه! علاوه بر این، کمیسیون پایینی نیز دارد که استفاده از آن را به عنوان پول دیجیتال تسهیل می کند.

5) ریپل:

یکی از ویژگی های اصلی ریپل این است که یک ارز دیجیتال متمرکز در یک دنیای واقعاً غیرمتمرکز است . علاوه بر این، شبکه ریپل قادر است تراکنش های پرداخت را از طریق XRP تنها در 3.5 ثانیه انجام دهد. این انتقالات فوری نیازی به دوره تایید ندارند. ریپل سیستم مبادله ارز مخصوص به خود را دارد .

دانستنی : آیا می دانستید در داراماینر می توانید بهترین دستگاه های ماینر را خریداری کنید!

6) بایننس کوین (BNB):

بایننس کوین (BNB) شکلی از ارز دیجیتال است که می‌توانید از آن برای تجارت و پرداخت هزینه در بایننس ، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان استفاده کنید. بایننس کوین از زمان عرضه در سال 2017، صرفاً معاملات را در پلتفرم صرافی بایننس تسهیل کرده است. اکنون می توان از آن برای تجارت، پردازش پرداخت و یا حتی رزرو ترتیبات سفر استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با سایر اشکال ارز دیجیتال مانند اتریوم یا بیت‌کوین معامله یا مبادله کرد. قیمت BNB در سال 2017 فقط 0.10 دلار بود. تا اواخر ژانویه 2023، قیمت آن به حدود 312 دلار افزایش یافته بود که افزایشی 311857 ​​درصدی داشت.

 Binance USD (BUSD)(7:

یک استیبل کوین است که Paxos و Binance برای ایجاد یک ارز دیجیتال با پشتیبانی دلار آمریکا تأسیس کردند. برای حفظ این ارزش، Paxos مقداری دلار آمریکا برابر با عرضه کل BUSD در اختیار دارد. همانند سایر استیبل کوین‌ها،  BUSD به معامله‌گران و کاربران رمزارز این امکان را می‌دهد تا در معاملات با سایر دارایی‌های رمزنگاری‌شده شرکت کنند و در عین حال خطر نوسانات را به حداقل می‌رسانند.

8) کاردانو (ADA):

کاردانو به دلیل استقبال اولیه از اعتبار سنجی اثبات سهام قابل توجه است. زمان تراکنش را تسریع می کند و مصرف انرژی این روش با حذف جنبه رقابتی و حل مشکل تأیید تراکنش در پلتفرم هایی مانند بیت کوین و اثرات زیست محیطی را کاهش می دهد. کاردانو همچنین مانند اتریوم برای فعال کردن قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز کار می‌کند که   ADA، سکه اصلی آن، قدرت آن را بر عهده دارد.

توکن ADA کاردانو در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال بزرگ رشد نسبتاً کمی داشته است. در سال 2017، قیمت ADA 0.02 دلار بود. از 31 ژانویه 2023، قیمت آن 0.38 دلار بود.

9) دوج کوین:

در سال 2013 به عنوان یک شوخی شروع شد اما به لطف یک جامعه اختصاصی و الگوهای خلاقانه به سرعت به یک ارز دیجیتال برجسته تبدیل شد. برخلاف بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، هیچ محدودیتی در تعداد Dogecoin‌ هایی که می‌توان ایجاد کرد وجود ندارد، که باعث می‌شود با افزایش عرضه، ارز در معرض کاهش ارزش قرار گیرد. قیمت Dogecoin در سال 2017 0.0002 دلار بود. تا ژانویه 2023، قیمت آن 0.09 دلار بود .

10) سولانا:

یک پلتفرم بلاک چین است که برای سرعت و کارایی ساخته شده است. این به طور منظم هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش می کند و می تواند 65000 تراکنش در ثانیه را انجام دهد. میانگین هزینه هر تراکنش بسیار کمتر از یک پنی است. در حالی که سولانا از اثبات سهام برای تأیید تراکنش ها استفاده می کند، روش جدیدی به نام اثبات تاریخ را نیز معرفی کرد. این روش یک رکورد تاریخی از زمان وقوع تراکنش ها ایجاد می کند و یکی از کلیدهای عملکرد سریع Solana است.

11) مونرو:

یک ارز دیجیتال است که از فناوری‌های افزایش دهنده حریم خصوصی برای تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این تراکنش ها را ناشناس و غیرقابل ردیابی می کند. اکثر ارزهای دیجیتال دارای بلاک چین های عمومی هستند که تمام اطلاعات تراکنش را ارائه می دهند. اما با Monero، ناظران نمی توانند هیچ یک از این اطلاعات را ببینند. این موضوع باعث محبوبیت مونرو در بین علاقه مندان به رمزارزهای دارای حریم خصوصی شده است، اما می توان از آن برای فعالیت های مجرمانه مانند پولشویی و فرار مالیاتی نیز استفاده کرد.  IRSبرای هر کسی که بتواند Monero را کرک کند، جوایز قابل توجهی ارائه کرده است.

چرا ارزهای دیجیتال مهم هستند

ارزهای دیجیتال جنبه‌های ارز سنتی فیات را بهبود می‌بخشند . آنها نیازی به حمایت یک دولت یا سازمانی را ندارند و تراکنش ها را کاملاً به تنهایی و بدون موسسات مالی پردازش می کنند. با استفاده از ارز رمزنگاری، مردم در طرف مقابل جهان می توانند وجوه را به سرعت، با هزینه کم و بدون هیچ گونه خدمات پرداخت منتقل کنند. اگرچه هدف اصلی ارز دیجیتال جایگزینی برای ارز سنتی بود، اما این دیگر تنها مورد استفاده نیست. توسعه دهندگان به طور مداوم در حال یافتن راه های جدیدی برای استفاده از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین برای حل مشکلات دنیای واقعی هستند.

با وجود بسیاری از ارزهای رمزپایه موجود، دانستن اینکه کجا سرمایه گذاری کنید دشوار است. مهم است که به دقت درباره ارز دیجیتالی که قصد خرید آن را دارید تحقیق کنید. در صورت شک، سهام ارزهای دیجیتال و سکه های بزرگتر مطمئن ترین گزینه های سرمایه گذاری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button