بخش سوم: 7 راه برای کسب درآمد غیرفعال یا (passive) با کریپتو

در امد با کریپتو3
فهرست مطالب

5. وام دهی رمزنگاری

فرض کنید بعد از استخراج بیت کوین، می خواهید مقداری از سرمایه خود را وام دهید و از طریق وام دهی درآمد غیرفعال داشته باشید. به ظر شما باید چه کاری باید انجام داد؟ وام دهی کریپتو راه خوب دیگری برای اطمینان از اینکه دارایی های دیجیتال شما بیکار نمی نشینند است. شما با ارائه نقدینگی به سایر کاربران کریپتو سود کسب خواهید کرد. وام با بهره و با پلتفرم DeFi که به عنوان واسطه عمل می کند به شما بازپرداخت می شود.

می‌توانید ارز دیجیتال را از طریق پلتفرم‌های DeFi مانند Aave یا Compound قرض بگیرید یا وام دهید. از طرف دیگر، می توانید از شبکه های مالی مرکزی (CeFi) مانند سلسیوس استفاده کنید. در اصل، شما از یک پلتفرم DeFi برای تبدیل شدن به ارائه‌دهنده نقدینگی در وام رمزنگاری استفاده می‌کنید. در ازای آن، پس از بازپرداخت وام، نرخ بهره به شما تعلق می گیرد.

درآمد چگونه اتفاق می افتد

در سال 2023، وام دادن به کریپتو همچنان می تواند بسیار سودآور باشد. انتظار می رود که برای استیبل کوین ها، پاداش ها می تواند بالاتر باشد. کاربران می توانند انتظار نرخ بهره 10 تا 18 درصدی را داشته باشند.

با این حال، وام‌دهی کریپتو بدون خطر نیست و شما می توانید خرید دستگاه ماینر انجام دهید و سرمایه خود را بیشتر کنید. اما اگر تمایل به وام دهی دارید، بهتر است به طور کامل و درست در مورد تمام پروژه هایی که با آنها درگیر خواهید شد تحقیق کنید. مثلا باید به بازپرداخت وام دقت کنید. با این حال، به طور معمول، وام گیرنده وثیقه خاصی ارائه می دهد. در صورتی که وام به طور کامل در زمان مقرر پرداخت نشده باشد، می توان آن را ضبط کرد.

روش های مختلف وام کریپتو

سرمایه گذاران می توانند کریپتو را به روش های مختلفی وام دهند. همه موارد شامل وام دادن رمزنگاری به شخص دیگری برای مدتی در ازای پرداخت هزینه است. ارزش گرفتن وام در گزینه های موجود را دارد.

نرخ بهره بالاتر، دوره های وام طولانی تر، و وام های بزرگتر می تواند بر شرایط معامله تأثیر بگذارد. این ها معمولاً نرخ بهره ای را که وام گیرنده می پردازد افزایش می دهد. در برخی موارد، این وام دهنده کریپتو است که در مورد معامله مذاکره می کند. اما در بیشتر موارد، این شخص ثالث است که مسئول تنظیم وام است.

گزینه های وام دهی کریپتو

در اینجا نگاهی گذرا به گزینه‌های وام‌دهی کریپتو داریم:

کاربران می توانند دارایی های رمزنگاری خود را به معامله گرانی که علاقه مند به وام گرفتن هستند، قرض دهند. این معامله­گران می توانند با استقراض وجوه، موقعیت بازار خود را افزایش دهند. سپس وام ها را با بهره بازپرداخت می کنند. در این مورد، خدمات ارز دیجیتال آماده تنظیم معامله برای شما هستند. به نوبه خود، باید دارایی های دیجیتال خود را در دسترس قرار دهید.

وام‌دهی همتا به همتا به کاربران اجازه می‌دهد شرایط خود را انتخاب کنند. آنها باید تصمیم بگیرند که چقدر می خواهند وام دهند. به این ترتیب سود وام مشابه روشی که پلتفرم‌های معاملاتی همتا به همتا، خریداران را با فروشندگان تطبیق می‌دهند، پلتفرم‌های کریپتو نیز وام‌گیرندگان را با وام‌دهندگان مطابقت می‌دهند. این پلتفرم‌های وام دهی به کاربران اجازه می‌دهند تا کنترل بهتری بر معاملات وام خود داشته باشند. قبل از اینکه بتوانید آنها را وام دهید، باید دارایی های دیجیتال خود را در کیف پول نگهبانی پلتفرم وام دهی بگذارید.

وام دهی متمرکز صرفاً به زیرساخت وام دهی اشخاص ثالث متکی است. دوره قفل و نرخ بهره نیز در این سناریو ثابت است. برای شروع کسب سود، باید وجوه رمزنگاری خود را به پلتفرم وام دهی منتقل کنید.

وام دهی غیرمتمرکز به عنوان وام DeFi نیز شناخته می شود. همانطور که از نام آن پیداست، این امکان را به کاربران می دهد تا بدون هیچ واسطه ای خدمات وام دهی را بر روی بلاک چین انجام دهند. در عوض، وام دهندگان و وام گیرندگان با استفاده از قراردادهای هوشمند قابل برنامه ریزی در تعامل هستند. اینها بطور مستقل و دوره ای نرخ بهره را تعیین می­کنند.

6. برنامه های وابسته : ایردراپ ها و فورک ها

دنیای استخراج ارزهای دیجیتال از طریق ماینر، استخراج ابری و یا دنیای کریپتو پر از پروژه هایی است که به دنبال معرفی خود هستند. برخی از آن ها مثل ایردراپ ها به پذیرندگان اولیه پاداش می دهند. همه این ها روش های عالی برای کسب درآمد غیرفعال هستند و به منابع واقعی کمتری نیاز دارند. با این حال، شما باید تحقیقات زیادی را انجام دهید تا در مورد همه پروژه های آینده اطلاعات داشته باشید.

انواع مختلفی از برنامه های وابسته در ایردراپ ها وجود دارد. بیشتر این موارد بر روی محصولات یا خدمات مرتبط با رمزنگاری متمرکز هستند. برخی از صرافی های پرمخاطب برنامه های وابسته را نیز ارائه می دهند. این ها به خاطر آوردن مشتریانی که خدماتشان را امتحان می کنند، به شما بازپرداخت می کنند.

فورک زمانی است که یک سکه موجود به یک زنجیره جدید منشعب می شود. آنها به شما پاداش می دهند زیرا محصول اصلی را پذیرفته اید. معمولاً زمانی که سکه های جدید ایجاد می شود، Airdrops ارائه می شود. آنها به عنوان انگیزه ای برای آزمایش یک محصول جدید رمزنگاری عمل می کنند.

چگونه ایردراپ و فورک درآمد غیرفعالی را فراهم می­کند

همه این استراتژی‌ها می‌توانند نه بلافاصله اما به طور گسترده پاداش دهند. این روش شامل دریافت رمزارز، اساسا، به صورت رایگان است . با این حال، شایان ذکر است که این جوایز، احتمالاً در لحظه ای که ارائه می شوند، ارزش فوق العاده ای نداشته باشند. هدف شرکت هایی که این را ارائه می دهند، رشد بازار محصول خود است. موفقیت شما با این استراتژی بستگی به این دارد که ارزش ارز دیجیتال چگونه تغییر کند.

به عنوان مثال، کاربرانی که اغلب با پلتفرم‌های موجود و جدید با استفاده از رمزارز تعامل دارند، به احتمال زیاد واجد شرایط ایردراپ خواهند بود. به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی بزرگتر، ایردراپ جایی است که توسعه دهندگان و پروژه های مبتنی بر بلاک چین توکن ها را به صورت رایگان برای اعضای خود ارسال می کنند. معادل دریافت نمونه رایگان از یک محصول است.

با این حال، از تحقیق در مورد این نوع فرصت ها غافل نشوید. بسیاری از با ارزش ترین ارزهای دیجیتال زمانی سِنت ارزش داشتند و می توانستند از طریق برنامه های مشابه دریافت شوند.

ایردراپ ها و فورک ها چگونه طراحی می شوند

هر یک از این فرصت های تشویقی با شرایط متفاوتی به دست می آید. فورک سکه های مهم  به کاربران سیستم اصلی پاداش می دهد. سازندگان فورک امیدوارند سکه های خود را به جامعه موجود معرفی کنند. به عنوان مثال، در سال 2017، همه کسانی که بیت کوین (BTC) داشتند، معادل بیت کوین کش دریافت کردند . به طور مشابه، کاربران کیف پول سخت‌افزاری KeepKey در سال 2021 یک airdrop از ShapeShift دریافت کردند. همه کاربران ShapeShift که در یک بازه زمانی مشخص وارد شده‌اند توکن‌ها را مستقیماً به کیف پول‌های رمزنگاری خود دریافت کردند. برای دریافت این جوایز، باید واجد شرایط باشید.

 Crypto airdrops بی شباهت به دریافت کوپن تخفیف یا نمونه رایگان برای یک محصول نیست. ایردراپ کریپتو در درجه اول گیرندگان را تشویق به خرج کردن پول نمی کند. هدف آنها افزایش آگاهی در مورد یک سرویس جدید است. با این حال، اگر محصول بسیار موفق شود، اساساً به معنای دریافت پول نقد رایگان است.

برنامه‌های وابسته به کریپتو می‌توانند در تبلیغ محصولات جدید کریپتو نیز بسیار مفید باشند. این برنامه ها توسط بسیاری از کسب و کارها برای افزایش حجم فروش و معاملات و رشد مشتریان خود استفاده می شود. این افراد اغلب از کانال های رسانه های اجتماعی مانند بازاریابی وابسته در فیس بوک و توییتر برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کنند. شما باید به دنبال برنامه ای باشید که نرخ کمیسیون بالا و شهرت خوبی داشته باشد. اگر در حال حاضر مخاطبان زیادی دارید که احتمالاً به پیشنهادات شما گوش می دهند، برنامه های وابسته به ویژه سودآور هستند.

بخش چهارم (پایانی) این مقاله به زودی در سایت قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button