بررسی ماینینگ در خانه

استخراج از خانه
فهرست مطالب

اولین ماینرهای بیت کوین، ماینینگ بیت کوین را در خانه شروع کردند. آیا هنوز هم ارزش آن را دارد که بیت کوین یا سایر رمزارزها  را در خانه ماینینگ کنیم؟ با تا آخر مقاله همراه بلشید.

ماینینگ کریپتو در خانه

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می خواهید ماینینگ کریپتو را امتحان کنید عوامل متعددی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: آیا به آن به عنوان یک سرگرمی نگاه می کنید؟ آیا می خواهید یک شلوغی جانبی داشته باشید که بتواند درآمد غیرفعال ایجاد کند؟ یا شاید بخواهید از واحد پردازش گرافیکی (GPU) رایانه شخصی خود در زمانی که بازی نمی کنید استفاده کنید؟

به هر دلیلی، ممکن است ایده خوبی باشد که مثلا از لپ تاپ شروع کنید تا ببینید آیا ماینینگ کریپتو برای شما مناسب است یا خیر. اگر از قبل یک رایانه شخصی دارید، می‌توانید یک فرآیند نسبتاً ساده را برای شروع سریع ماینینگ دنبال کنید. برای شروع، می‌توانید یکی از برنامه‌های مختلف نرم‌افزار ماینینگ رمزنگاری را دانلود کنید که روی واحد پردازش مرکزی رایانه شخصی شما (CPU) ماینینگ می‌کند. این نیازی به سرمایه گذاری در یک GPU یا یک دستگاه ماینینگ تخصصی ندارد. حتماً خودتان تحقیق و بررسی کنید که نرم افزار از منبع معتبری تهیه شده باشد. همانطور که در مورد سرمایه‌گذاری در کریپتو صدق می‌کند ، احتمالاً نباید سرمایه‌گذاری بزرگی روی دستگاه‌های ماینینگ کریپتو انجام دهید، بدون اینکه ابتدا آن را امتحان کنید. برخی از دکل‌های ماینینگ ارز دیجیتال گران‌تر با استفاده از آرایه‌های دروازه قابل برنامه‌ریزی میدانی (FPGA) یا مدارهای مجتمع ویژه برنامه (ASIC) ساخته می‌شوند.

سودآوری ماینینگ رمزارز در خانه

اگر صرفاً برای سرگرمی است، ماینینگ بر روی رایانه شخصی فعلی شما می تواند راه خوبی برای فرو بردن انگشتان پا در دنیای ماینینگ رمزنگاری باشد. با این راه‌اندازی، رایانه شخصی شما معمولاً زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، مانند زمانی که در محل کار یا خواب نیستید، رمزنگاری را ماینینگ می‌کند. با یک کامپیوتر معمولی، این می تواند از کمتر از یک پنی تا حدود یک دلار در روز در سطح بالا (0.0001 دلار – 1 دلار آمریکا) تولید کند. اگر یک گیمر با رایانه شخصی مجهز به GPU سریع هستید، می توانید روزانه 1 تا 10 دلار یا شاید بیشتر درآمد داشته باشید.

همانطور که گفته شد، هنگامی که برق را در نظر بگیرید، سود روزانه به طور قابل توجهی کاهش می یابد. در واقع، ماینینگ خرده‌فروشی به دلیل نگرانی‌های ثانویه مانند هزینه انرژی، اغلب می‌تواند سود خنثی (یا منفی) باشد. به عنوان مثال، اگر در یک ماه 90 دلار ارز دیجیتال به دست آورید، اما متوجه نشوید که قبض برق شما 130 دلار افزایش یافته است. ممکن است متوجه نشوید که در واقع بیش از آنچه که درآمد داشته اید خرج کرده اید (90 – 130 دلار = -40 دلار).

برق : یکی از عوامل مهم ماینینگ در خانه

قیمتی که برای برق به ازای هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) می پردازید. یکی از مهم ترین عواملی است که باید در نظر بگیرید که آیا هدف سودآوری ماینینگ کریپتو است. در ایالات متحده میانگین قیمت (2021) حدود 0.15 دلار در هر کیلووات ساعت است. همانطور که گفته شد، این می تواند بسته به ایالت بسیار متفاوت باشد، از 0.09 تا 0.33 دلار در کیلووات ساعت. در سطح جهانی، این تغییر حتی بزرگتر است، از رایگان تا نزدیک به 0.40 دلار در کیلووات ساعت. متأسفانه، در زمان جابجایی، معمولاً نمی‌توانید کار زیادی در مورد قیمت برق خود انجام دهید.

اگرچه برخی از ماینرهای خرده‌فروشی کریپتو از پنل‌های خورشیدی برای کاهش هزینه‌های برق خود استفاده می‌کنند. برخی از ماینرهای باهوش کریپتو نیز در ماه های زمستان بیشتر یا فقط ماینرهای خود را اداره می کنند. زیرا این تنظیمات ماینینگ می تواند گرمای قابل توجهی ایجاد کند. در حالی که این گرمای اتلاف می‌تواند در مواقع دیگر مشکل ساز باشد، کسانی که در آب و هوای سردتر هستند می‌توانند از این گرما به گونه‌ای استفاده کنند که خانه‌شان گرم شود  در حالی که همزمان رمزارز را ماینینگ می‌کنند!

انواع دکل های ماینینگ رمزارز

فراتر از الکتریسیته، سخت افزاری که انتخاب می کنید و مقدار آن عامل کلیدی دیگری است که باید هنگام ساخت یک عملیات ماینینگ ارز دیجیتال سودآور در نظر گرفت. اگر در مورد ماینینگ مقادیر قابل توجهی از رمزارزها جدی هستید، به ریگ های ماینینگ جدی نیاز دارید. یکی از متداول‌ترین راه‌اندازی‌ها، ریگ ماینینگ GPU است که معمولاً یک فریم و یک مادربرد با 6 تا 12 کارت گرافیک متصل به آن است. برخی از ماینرهای پرشور GPU ممکن است فریم های متعددی داشته باشند که در هر کدام از آنها پردازنده های گرافیکی متعددی وجود دارد. یکی از تولیدکنندگان حتی آنچه را که آنها پردازنده‌های ماینینگ رمزنگاری (CMP) می‌نامند منتشر کرده است، که پردازنده‌های گرافیکی بهینه‌سازی شده برای ماینینگ کریپتو هستند و نمی‌توانند برای بازی استفاده شوند (زیرا نمی‌توان آنها را به مانیتور متصل کرد).

ماینر با چند ASIC 

برخی از ماینرهای پیشرفته و بزرگ ممکن است حتی چند ماینر ASIC داشته باشند، اگرچه این ماینرها بسیار گران هستند (و پر سر و صدا). گرایش دیگر برای ماینینگ خرده‌فروشی، استفاده از ماینرهای FPGA است که می‌توانند سریع‌تر از ماینرهای GPU بهینه شوند، در حالی که نسبت به ماینرهای ASIC که فقط سکه‌ها یا الگوریتم‌های خاص را به‌طور کارآمد ماینینگ می‌کنند، انعطاف‌پذیرتر هستند. با این حال، ماینرهای FPGA معمولا برای ماینینگ کنندگان خرده فروشی پیشرفته تر هستند. برخی از ماینرهای کریپتو ممکن است تنظیماتی داشته باشند که شامل ترکیبی از تمام این دکل‌های ماینینگ رمزنگاری – GPU، FPGA و ASIC باشد.

این ریگ‌های ماینینگ تخصصی – مخصوصاً FPGA و ASIC – توسط برخی ترجیح داده می‌شوند زیرا نرخ هش آن‌ها بسیار بالاتر است و به آنها نرخ بازدهی بالاتری در قالب پاداش‌های بلوک می‌دهد. FPGA ها و ASIC ها همچنین می توانند این نرخ هش را با انرژی بسیار کارآمدتری تولید کنند، که دلیل دیگری است که چرا با رقابتی شدن بخش ماینینگ کریپتو، استفاده بیشتری از آنها می شود.

ماینینگ کریپتو در خانه چگونه خواهد بود

در حالی که اکثر کارشناسان می گویند که ماینینگ کریپتو از خانه همیشه وجود خواهد داشت. برخی از آنها همچنین می گویند که اوج آن قبلاً آمده و رفته است. ممکن است در نهایت بیشتر به یک سرگرمی خاص تبدیل شود که توسط علاقه مندان به ارزهای دیجیتال و کسانی که سوابق فنی دارند انجام می شود. این به این دلیل است که عملیات ماینینگ کریپتو بزرگ با انبارهای پر از ریگ های ماینینگ ASIC اکنون بر نرخ هش ماینینگ در اکثر بلاک چین های قابل ماینینگ  از جمله بیت کوین (BTC) مسلط است.

خلاصه مطالب

ماینرهای سازمانی اکنون از انبارهای ماینینگ کریپتو استفاده می‌کنند. ماینینگ کریپتو از کمدها، دفاتر، گاراژها و زیرزمین‌های ماینرها آغاز شد و همچنان انجام می‌شود. در حالی که هر کسی با رایانه شخصی و اتصال به اینترنت می‌تواند با دانلود نرم‌افزار، رمزنگاری را ماینینگ کند. ممکن است بخواهید مزایا و معایب انجام عملیات ماینینگ کریپتو در خانه را بسنجید. عواملی که باید در نظر بگیرید شامل:

  • هزینه‌ها (دکل‌های ماینینگ و برق) و منطق شما برای ماینینگ کریپتو در خانه چیست؟
  • آیا عمدتاً به خاطر سرگرمی و کنجکاوی است یا در درجه اول می‌خواهید مقداری پول دربیاورید؟
  •  چه نوع دکل(های) ماینینگ کریپتو را می خواهید استفاده کنید؟
  •   در صورت وجود چه سکه هایی می خواهید ماینینگ کنید؟

همراهان عزیز برای خرید ماینر قانونی با وام می توانید با مشاورا ما در دارا ماینر در ارتباط باشید. آرزو قلبی ما بهترین زندگی برای شما و خانواده های شما است، پر سود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button