روز پیتزا بیت کوین

روز پیتزا بیت کوین
فهرست مطالب

آیا نام روز پیتزا بیت کوین را شنیدید؟ در این  مقاله به داستان پشت پرده ی این رویداد نمادین و قابل توجه می پردازیم. همچنین با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که چرا هر ماه می  (اردیبهشت) را جشن روز پیتزا اعلام می کنند. با ما همراه باشید.

پیتزا بیت کوین

بیت کوین، اولین ارز دیجیتال غیرمتمرکز در جهان، از زمان عرضه آن در سال 2009، دستخوش تحولات هیجان انگیز بسیاری شده است. و یک نکته کلیدی در تاریخچه این ارز که آن را از بقیه ارزها متمایز می کند ” روز پیتزا بیت کوین ” آن است.

داستان اینجاست که در یک غروب یکشنبه معمولی در ماه اردیبهشت 2010 ، برنامه نویسی به نام لازلو هانیچ که کمی بداخلاق بود تصمیم گرفت یک پیتزا از فروشنده پیتزا محلی خود – Papa John’s سفارش دهد. او به جای خرید با پول نقد یا کارت اعتباری، تصمیم گرفت از راه  بیت کوین پرداخت کند .

در حوالی این زمان، بیت کوین هنوز بسیار تحت نظر بود و تنها تعداد کمی از مردم از ارز دیجیتال مرموز جدید اطلاع داشتند. در این میان لازلو هانیچ  جزوه افراد معدودی بود که از راه استخراج بیت کوین به دست آورده بود. او در فروم بیت کوین تاک پستی منتشر کرد و حاضر بود برای دو پیتزا 10000 بیت کوین (41 دلار در آن زمان) بپردازد .

لازلو هانیچ نوشت  : “من برای چند پیتزا 10000 بیت کوین می پردازم… شاید 2 پیتزا بزرگ، بنابراین مقداری برای روز بعد باقی می ماند. “

در کمال تعجب، شخصی این پیشنهاد را پذیرفت و دو پیتزای بزرگ را لازلو هانیچ  تهیه کرد.

لازلو نمی دانست که سفارش پیتزای او به عنوان اولین تراکنش ثبتی BTC در دنیای واقعی در تاریخ ثبت خواهد شد.

امروزه، ارزش معادل بیت کوینی که برای خرید این دو پیتزا استفاده می شود، حدود 300 میلیون دلار است!

روز پیتزا بیت کوین چیست

روز پیتزا بیت کوین را هر سال در 22 می به مناسبت تراکنش تاریخی لازلو هانیچ جشن می گیرند. در این روز، علاقه مندان به بیت کوین در سرتاسر جهان زمانی را برای جشن گرفتن روزهای اولیه ارزهای دیجیتال اختصاص می دهند.

اگرچه هیچ راه واحدی برای جشن گرفتن این روز وجود ندارد. اما رایج ترین فعالیت خرید کالاها (اغلب پیتزا) با استفاده از بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال است. در حالی که برخی از پروژه‌های بلاک چین جلسات و رویدادها را سازماندهی می‌کنند، برخی دیگر این روز را با ایردراپ و هدایا مشخص می‌کنند.

در 22 می 2022، بایننس یک جشن بزرگ روز پیتزا بیت کوین را برگزار کرد و یک غرفه پیتزا 24 ساعته در کن و همچنین یک هدیه ده روزه آنلاین برگزار کرد.

به طور مشابه، در سال 2021، یک انجمن CryptoBootcamp چندین پاتوق روز پیتزا را در شهرهای بزرگ آفریقا برگزار کرد. این انجمن میزبان بیش از 12 رویداد در شهرهای مختلف، از جمله ابوجا (پایتخت نیجریه) و کامپالا (پایتخت اوگاندا) بود.

در سال 2023، رویدادی با عنوان “احتمالا، بزرگترین مهمانی پیتزا بیت کوین در جهان” قرار است در 3 ژوئن 2023 برگزار شود. این رویداد توسط CryptoBillis ارائه شده است، این رویداد با همکاری Polygon Guild Malaysia، Bitcoin Malaysia و Cryptocurrency مالزی برگزار می شود.

مرد پشت پیتزای میلیون دلاری: لازلو هانیچ را بشناسید

جای تعجب نیست که مردی که (در آن زمان بدون اطلاع او) روز پیتزا بیت کوین را شروع کرد، پیشینه جالبی دارد. Laszlo Hanyecz یکی از همکاران اولیه نرم افزار بیت کوین بود. Hanyecz کمک قابل توجهی به توسعه بیت کوین کرد و برنامه ای را کدنویسی کرد که به طرفداران امکان استخراج ارز با استفاده از کارت های گرافیک رایانه خود را می داد. علاوه بر این، او اولین توسعه دهنده ای بود که منطق بیت کوین را برای سیستم عامل مک ارائه کرد.

پس از انجام این شاهکار چشمگیر، Hanyecz بی درنگ یافته های خود را با ساتوشی ناکاموتو و جامعه گسترده بیت کوین به اشتراک گذاشت. در حالی که ساتوشی به خاطر مشارکتش مورد تحسین قرار گرفت، از قبل در استخراج GPU و توانایی آن در خنثی کردن حملات 51 درصدی اشراف داشت و کشف Hanyecz را بیشتر به یک تایید تبدیل کرد تا یک افشاگری.

Hanyecz در طول سال‌ها به خریدهای مشابه با بیت‌کوین ادامه داده است و در آن تابستان 100000 بیت کوین را برای پیتزا خرج کرده است که اکنون بیش از 300 میلیون دلار ارزش دارد.

جرمی استوردیوانت کیست

توجه به این نکته مهم است که این تراکنش فقط بین Hanyecz و Papa John’s رخ نداده است. فرد دیگری به نام جرمی استوردیوانت (همچنین به عنوان جرکوس شناخته می شود) در معامله اصلی پیتزا BTC شرکت داشت. Sturdivant شخصی بود که 10000 BTC را دریافت کرد و از آن برای خرید پیتزا استفاده کرد.

جرمی استوردیوانت که در آن زمان فقط 19 سال داشت، این معامله را دنبال کرد و پیتزاها را خریداری کرد و آنها را به صورت دستی به محل سکونت Hanyecz در فلوریدا تحویل داد. در حالی که استوردیوانت می توانست سودآورترین معامله زندگی خود را انجام دهد، این نوجوان از این برخورد فوق العاده ثروتمند نشد.

مانند Hanyecz، جرمی استوردیوانت از ارزش این بیت کوین بی اطلاع بود. به طور گسترده گزارش شده است که او بعداً سکه هایی را که دریافت کرده بود برای پوشش هزینه های یک سفر کاری خرج کرد. در سال 2013، جرکو به نشریه «Bitcoin Who’s Who » احساسات خود را هنگام نگاه کردن به مقدار بیت کوینی که ندانسته در اختیار داشت، گفت.

«به گذشته نگر، داشتن این مقدار بیت کوین در یک مکان یک فکر دیوانه کننده است. البته، در آن زمان قابل توجه نبود. زیرا بیت کوین تازه شروع شده بود، و در غیر این صورت بسیار شبیه تراکنش های بعدی (کوچکتر) بود: یک مبادله ساده ارز برای کالا یا خدمات.

خرید پیتزا با رمزارزها

به عنوان یک سرمایه گذار ارز دیجیتال، ساده ترین (و مناسب ترین ) فعالیتی که می توانید برای جشن گرفتن روز پیتزا بیت کوین انجام دهید، خرید پیتزا با بیت کوین به جای ارز فیات است . در حین لذت بردن از پیتزای مورد علاقه خود با دوستان و خانواده، از تاریخچه رمزنگاری پشتیبانی کرده و در آن شرکت کنید.

خرید یا استخراج کریپتو

در صورتی که هنوز اولین دارایی رمزنگاری خود را نخریده اید یا مدت زیادی از داشتن رمز ارز می گذرد، جشن گرفتن روز پیتزای بیت کوین با استخراج  BTC  از دستگاه ماینر یا خرید ارز دیجیتال دیگر مناسب به نظر می رسد. علاوه بر این، می توانید از این رویداد برای تحقیق و یادگیری در موارد استفاده از رمزنگاری استفاده کنید.

پیتزای خودت را درست کن

سرآشپزهای نوپا می توانند روز پیتزای بیت کوین را با تهیه پیتزاهای خانگی جشن بگیرند. این می  تواند راهی عالی برای ارتباط با دوستان و خانواده با غذاهای خوشمزه با تم رمزنگاری باشد.

میراث روز پیتزا بیت کوین

با نگاهی به گذشته، باورنکردنی است که شاهد رشد تصاعدی شبکه بیت کوین و بیت کوین تنها در یک دهه باشیم. چه کسی می دانست که وایت پیپر ساتوشی ناکاموتو باعث شروع دنیای غیرمتمرکز می شود؟ اکوسیستم های مبتنی بر وب 3 و بلاک چین به گسترش خود ادامه می دهند و درک و پذیرش در حال رشد است. نگاه کردن به گذشته مطمئناً نشان می دهد که چقدر پیشرفت کرده ایم.

به عنوان یک مبتدی ارزهای دیجیتال، شک و تردید نسبت به آینده طبیعی است (و عاقلانه!). گاهی اوقات ممکن است احساس کنید که در حال پیمایش در آب های ناشناخته با نوسانات شدید بازار هستید . اما لحظه ای را در نظر بگیرید تا از زمان اولین خرید پیتزا به بیت کوین فکر کنید. بیت کوین از کمتر از یک دلار به حدود 30000 دلار افزایش پیدا کرده است. ما می توانیم به آینده خوش بین باشیم و منتظر نوآوری مداوم باشیم . و روز پیتزا بیت کوین زمان مناسبی برای کمی تأمل است.

سوالات متداول

 چه کسی از 10000 بیت کوین برای پیتزا استفاده کرد

در ماه می 2010، لازلو هانیچ، برنامه نویس و استخراج کننده اولیه بیت کوین، از این ارز دیجیتال برای خرید دو پیتزا بزرگ استفاده کرد. در حوالی این زمان، بیت کوین هنوز بسیار تحت نظر بود و تنها تعداد کمی از مردم از ارز دیجیتال مرموز جدید اطلاع داشتند.

 Papa John’s با 10000 بیت کوین چه کرد

از آنجایی که Papa John’s بیت کوین را به عنوان پرداخت نپذیرفت، Laszlo Hanyecz درخواست خود را در Bitcointalk.org ارسال کرد. جرمی استوردیوانت، یک عضو فعال 19 ساله جامعه، این پیشنهاد را پذیرفت و بعداً فاش کرد که از بیت کوین حاصل از معامله را برای تأمین مالی برنامه های سفر خود در ایالات متحده استفاده کرده است.

 آیا مرد پیتزای بیت کوینی ثروتمند است

استوردیوان در ۱۹ سالگی این فرصت را داشت که با قبول پیشنهاد بیت کوین برای این دو پیتزا، تبدیل به یک مولتی میلیونر شود. با این حال، او از ارزش بالقوه این ارز دیجیتال بی اطلاع بود و از آن برای پوشش هزینه های یک سفر کاری استفاده کرد.

 ارزش پیتزای بیت کوین امروز چقدر است

در آن زمان، 10000 بیت کوین مورد استفاده برای خرید دو پیتزا حدود 41 دلار ارزش داشت. امروز، همین مقدار بیت کوین حدود 300 میلیون دلار ارزش دارد که نشان دهنده رشد و ارزش قابل توجه این ارز دیجیتال است.

 صاحب پیتزای بیت کوین کیست

پیتزا بیت کوین اولین تراکنش بیت کوین در دنیای واقعی است. پیتزای اصلی بیت کوین آنطور که خورده شده مالکیت ندارد! این توسط برنامه نویس و استخراج کننده اولیه BTC، Laszlo Hanyecz، خریداری و مصرف شد.

 روز پیتزا بیت کوین چه زمانی است

در 22 می 2010، یکی از علاقه مندان به بیت کوین با استفاده از بیت کوین برای خرید پیتزا، خرید قابل توجهی انجام داد. این روز به عنوان روز پیتزا بیت کوین گرامی داشته می شود. با این حال، رویدادهای مربوط به آن روز ممکن است در بازه زمانی یک یا دو هفته‌ای حول و حوش سالگرد اتفاق بیفتد.

 آیا داستان پیتزای بیت کوین واقعی است

بله، داستان پیتزا بیت کوین واقعی است. Hanyecz، برنامه نویس و پذیرنده اولیه رمزارز بیت کوین که پیتزا را خرید، در یک فروم پست کرد و پیشنهاد مبادله 10000 بیت کوین را برای یک جفت پیتزای بزرگ داد.

 چه کسی 10 هزار بیت کوین برای پیتزا پرداخت

لازلو هانیچ. در 22 می 2010، یکی از علاقه مندان اولیه ارز دیجیتال، از 10000 BTC برای خرید دو پیتزا استفاده کرد. در آن زمان، 10000 بیت کوین مورد استفاده برای خرید دو پیتزا حدود 41 دلار ارزش داشت. امروز، همین مقدار بیت کوین حدود 300 میلیون دلار ارزش دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button