ساتوشی چیست؟ حداقل واحد بیت کوین

ساتوشی چیست
فهرست مطالب

ساتوشی : درک کوچکترین واحد بیت­کوین

بیت­ کوین یکی از محبوب ترین شبکه بلاک چین عمومی در حال حاضر است و به عنوان برترین ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار شناخته می شود. همچنین از نظر امنیت و شبکه معیاری برای هر ارز دیجیتال جدید است. بیت کوین ساتوشی ابزاری موثر برای افزایش مشارکت کاربران در جامعه کریپتو است.

ساتوشی به عنوان کوچکترین واحد بیت کوین، می تواند به کاربران در ورود به اکوسیستم بیت کوین با منابع محدود کمک کند. چرا؟ ارزش 1 بیت کوین در زمان نگارش این مقاله حدود 20500 دلار است و سرمایه گذار عادی برای سرمایه گذاری مقدار زیادی پول در بیت کوین دشوار است. از سوی دیگر، تقسیم بیت کوین به چندین واحد مقرون به صرفه می تواند فرصتی برای سرمایه گذاری پول شما در بیت کوین ایجاد کند. چرا کسی به فکر توسعه واحدهای کوچک بیت کوین افتاد؟

همانطور که چشم انداز کریپتو به تدریج در حال گسترش است، کوچکترین واحد بیت کوین قابلیت استفاده خود را برای استفاده های مختلف ثابت کرده است. مهمتر از همه، به احتمال زیاد به جای چند بیت کوین، داشتن ساتوشی آسان است. پست زیر به شما کمک می کند تا از جزئیات مربوط به منشا ساتوشی و  اهمیت آن در چشم انداز ارزهای دیجیتال را کشف کنید.

پیشنهاد : پیشنهاد داراماینر برای خرید دستگاه ماینر برای بیت کوین.

منشا بیت کوین از کجا شروع شد

اگر می خواهید در مورد ساتوشی در بیت کوین بدانید، باید تصور روشنی از منشا بیت کوین داشته باشید. بیت کوین در سال 2008 شناخته شد و در آن زمان اولین ارز دیجیتال جهان بود. بنیانگذار آن، ساتوشی ناکاموتو (نام مستعار)، کاغذ سفیدی را با استناد به نکات فنی یک همتا به همتا منتشر کرد.

بیت­کوین به عنوان راه حلی برای هزینه مضاعف در تراکنش های مربوط به دارایی های دیجیتال توسعه داده شد. بسیاری از پروژه های ارز دیجیتال قبل از بیت کوین شکست خورده بودند زیرا هرگز نتوانستند به مراحل تکمیلی برسند. با این حال، بیت کوین با اثبات کار وارد شد و موقعیت خود را به تدریج در طول سالیان متمادی تقویت کرد.

قبل از اینکه پاسخ “ساتوشی چیست” را بیابید، باید در مورد یک ماجرای جذاب مربوط به بیت کوین بدانید. آیا بیت کوین همیشه اینقدر گران بود؟ نه. آیا می دانستید که مردی در سال 2010 دو پیتزا به قیمت 10000 بیت کوین خرید؟ در حال حاضر، 10000 بیت کوین او را میلیونر می کرد، فقط اگر در آن روز سرنوشت ساز گرسنه نبود. این حادثه نشان می دهد که چگونه محبوبیت بیت کوین در طول یک دهه رشد کرده است. در همان زمان، افزایش بیت کوین نیز باعث رشد در توسعه ارزهای دیجیتال جایگزین شد.

تعریف ساتوشی

1 بیت کوین تقریباً برابر با 100 میلیون ساتوشی است. بنابراین، 1 ساتوشی برابر با 0.00000001 بیت کوین است. علاوه بر این، ساتوشی تنها بخش بیت کوین نیست. شما همچنین می توانید اصطلاح “millibitcoin” را پیدا کنید که تقریباً برابر با 0.001 BTC است. علاوه بر این، یک میلیونیم BTC یا  BTC0.000001 به عنوان میکرو بیت کوین شناخته می شود. شما می توانید بسیاری از عوامل جالب دیگر را فراتر از “میزان 1 ساتوشی” بررسی کنید، زیرا شبکه لایتنینگ می تواند انعطاف پذیری تراکنش ها را با واحدهای کوچکتر از 1 ساتوشی ارائه دهد.

بیت کوین و ساتوشی با هیچ جفت ارز قابل توجهی مرتبط نیستند. با این حال، هیچ مشکلی در تبدیل بین ارزهای مختلف نخواهید داشت. می توانید از صرافی های رمزنگاری برای تبدیل ارزهای فیات به ارزهای دیجیتال استفاده کنید. می توانید ارزهای فیات مانند پوند یا دلار را در حساب خود در یک صرافی ارز دیجیتال واریز کنید.

پاداش بلاک برای استخراج 1 بیت کوین یا 100 میلیون ساتوشی نیز هر چهار سال یکبار نصف می شود. در نتیجه، می توانید کوچکترین واحد بیت کوین را که در فاصله هر 10 دقیقه ایجاد می شود، پیدا کنید. اینجاست که می توانید اهمیت ساتوشی را تشخیص دهید. در دسترس بودن ساتوشی فرصت هایی را برای توقف فرآیند استخراج بیت کوین های جدید در آینده ایجاد می کند. در عین حال، ادامه ضرب توکن های جدید BTC در مقادیر کمتر از ساتوشی عملا غیرممکن است.

تاریخچه ساتوشی

اصطلاح ساتوشی در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در دنیای رمزنگاری اهمیت دارد. این یکی از رایج ترین اصطلاحات مورد استفاده در بحث های پیرامون فناوری کریپتو و بلاک چین است. محبوبیت بیت کوین ساتوشی در هشتگ های متعدد در رسانه های اجتماعی در مورد SAT نیز مشهود است. علاوه بر این، سیستم پرداخت شبکه لایتنینگ، لایتنینگ تورچ، ساتوشی را به حساب می آورد. یکی از حقایق جالب در مورد ساتوشی این است که از سال 2011 در حوزه رمزنگاری و بلاک چین وجود داشته است.

ریشه ساتوشی در بیت کوین نیز دلیل معتبری برای نام آن ارائه می دهد. این اشاره مستقیم به بنیانگذار بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو است. یکی از کاربران BitcoinTalk پیشنهاد کرد که 0.01 بیت کوین باید به عنوان ساتوشی در نوامبر 2010 نامیده شود. این عدد کوچکترین مقدار قابل مشاهده در رابط شبکه بیت کوین در سال 2010 بود.

کاربر BitcoinTalk هیچ تاییدیه ای برای ایده خود دریافت نکرد و مجبور شد بیخیال شود. در نهایت، انجمن در فوریه 2011 به پیشنهاد او توجه کرد و کاربران بازخورد مثبتی در مورد این پیشنهاد ارائه کردند و برای اولین بار، کاربران بیت کوین در مورد مزایای واحدهای کوچکتر بیت کوین به توافق رسیدند و بدین ترتیب پایه و اساس ساتوشی را ایجاد کردند.

ارزش ساتوشی

تقسیم بیت کوین به ساتوشی و معادله 1 بیت کوین برابر با 100 میلیون ساتوشی نشان می دهد که چگونه می توانید ساتوشی را اندازه گیری کنید. اکنون باید تعجب کنید که “1 ساتوشی چقدر است” و پاسخ کاملاً واضح است. بیت‌کوین همچنین مانند ارزهای فیات مانند دلار، پوند و یورو عمل می‌کند که ارزش‌های متفاوتی برای چندین واحد کوچک دارند. در نتیجه می توان آن را به دسته کوچکتر نیز تقسیم کرد. بزرگترین دلیل تقسیم بیت کوین، فعال کردن برنامه های آن در دنیای واقعی است. نوسانات قیمت بیت کوین می تواند تضمین کند که خرید آن به طور قابل توجهی گران است و می تواند منجر به ضررهای عظیم در مقیاس بزرگ شود.

ارزش یک ساتوشی در بیت کوین به 0.00000001 بیت کوین اشاره دارد. در برخی موارد، می‌توانید در مورد فورک‌های بیت‌کوین، علامت‌های اضافی مانند بیت‌کوین کش یا BCH و بیت‌کوین SV یا BSV نیز پیدا کنید. قیمت بالای بیت کوین می تواند مانع از خرید چندین واحد بیت کوین توسط سرمایه گذاران رمزنگاری شود. صرف نظر از تسهیلات خرید کریپتوکارنسی به صورت کسری، بیشتر سرمایه گذاران آینده نگر در مورد مشکلات قیمت بالای فهرست تعجب می کنند. بخش بزرگی از جامعه کریپتو خواستار فهرست‌بندی بیت‌کوین در قالب واحدهای ساتوشی شده‌اند. این اقدام به طور مستقیم دسترسی به بیت کوین را بهبود می بخشد و برای سرمایه گذاران جذاب تر می شود.

آیا خرید کسری از بیت کوین امکان پذیر است

کسری از بیت کوین به شکل ساتوشی به شما امکان می دهد موانع ورود به جامعه بیت کوین را دور بزنید. واحدهای کوچکتر بیت کوین زمینه بهتری را برای داشتن بخش کوچکی از بیت کوین فراهم می کند. اگر هزینه های مختلف داشتن یک ساتوشی از جمله کارمزد مبادله و تراکنش را بپذیرید، باید تقریبا 20 دلار بپردازید. کسری از بیت کوین نیز ارزش شناخته شده ای را ارائه می دهد که می تواند در لیست های مبادلات ارزهای دیجیتال در آینده قرار گیرد.

باید بدانید که خرید ساتوشی برابر با خرید بیت کوین است. در حالی که این دو اصطلاح به یک ارز دیجیتال اشاره دارند ، شما از مزایای واحدهای پولی کوچکتر مانند انعطاف پذیری برخوردار هستید. علاوه بر این، احتمالاً در صورت رکود بازار از ضررهای هنگفت نیز در امان خواهید بود.

نتیجه گیری

مقدمه ساتوشی حول محور مزایای واحدهای پولی کوچکتر ارزهای رمزنگاری شده است. فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال اخیرا توجه جریان اصلی را به خود جلب کرده اند و فرصت های جدیدی را ارائه می دهند. شما می توانید از بیت کوین ساتوشی به عنوان یک منبع ساده تر برای اعمال مالکیت بیت کوین بدون نگرانی در مورد خطرات نوسانات استفاده کنید. سرمایه گذاران می توانند بدون الزام اجباری خرید یک بیت کوین وارد جامعه بیت کوین شوند.

برعکس، دسته کوچکتر، ساتوشی، به سرمایه گذاران احتمالی اجازه می دهد تا دروازه ای مقرون به صرفه به دنیای بیت کوین بیابند. در عین حال، توجه به کاربردهای مختلف ساتوشی برای افزایش پذیرش جریان اصلی ارزهای دیجیتال نیز مهم است. از آنجایی که علاقه به ارزهای دیجیتال هر سال بیشتر می شود، افراد بیشتری مایلند در ارزهای رمزنگاری شده سهم داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button