نحوه استخراج بیت‌کوین

فهرست مطالب

استخراج بیت‌کوین از طریق ماینر فرآیندی است که از شبکه بیت‌کوین پشتیبانی می‌کند و به استخراج‌کنندگان ارز بیت‌کوین پاداش می‌دهد. ماینینگ یک فرآیند بسیار فنی است که به قدرت محاسباتی قابل توجهی نیاز دارد. تقریباً هر کسی می‌تواند بیت‌کوین را استخراج کند و شما فقط باید روی تجهیزات اختصاصی ماینینگ سرمایه‌گذاری کنید و یاد بگیرید که چگونه عملیات استخراج خود را اجرا کنید و سرمایه خود را افزایش دهید. با ما همراه باشید تا به زبان ساده نحوه‌ی استخراج بیت‌کوین را فرا بگیرید.

 

استخراج بیت‌کوین چیست

ماینینگ فرآیند تکنولوژیکی است که تراکنش‌های بیت‌کوین را پردازش و بیت‌کوین‌های جدید را ضرب می‌کند. استخراج بیت‌کوین بلوک‌های جدیدی را به بلاک‌چین بیت‌کوین اضافه می‌کند و یک دفتر کل الکترونیکی عمومی است که هر تراکنش بیت‌کوین را ردیابی می‌کند. بلاک‌چین بیت‌کوین توسط ماینرهای بیت‌کوین اداره و نگهداری می‌شود.

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین که از قدرت محاسباتی گسترده‌ای برخوردارند، برای تأیید بلوک بعدی تراکنش‌های بیت‌کوین با یکدیگر رقابت می‌کنند. برنده مبلغ کمی بیت‌کوین برای حل موفقیت‌آمیز یک معادله پیچیده ریاضی در کوتاه‌ترین مدت زمان دریافت می‌کند.

توجه داشته باشید: پاداش اعتبارسنجی موفقیت‌آمیز یک بلوک 6.25 BTC است که انتظار می‌رود در سال 2024 با نزدیک‌تر شدن مقدار بیت‌کوین‌های استخراج‌شده به مجموع عرضه 21 میلیون بیت‌کوین، این میزان به 3.125 BTC کاهش یابد. این فرآیند نصف شدن نامیده می‌شود.

ماینرهای بیت‌کوین می‌توانند به تنهایی یا در استخرهای استخراج برای کسب پاداش بیت‌کوین کار کنند. استخراج بیت‌کوین به قدرت محاسباتی گسترده‌ای نیاز دارد و سازماندهی در گروه‌هایی از ماینرها راهی برای استخراج رمز ارز با موفقیت بیشتر است. استخرهای ماینینگ بسیاری از رایانه‌ها را به یک شبکه واحد استخراج‌کننده متصل می‌کنند و زمانی که شبکه یک بلوک را تأیید می‌کند، پاداش بیت‌کوین بین شرکت‌کنندگان استخر تقسیم می‌شود.

 

نحوه استخراج بیت‌کوین

ماینرهای بیت‌کوین از سخت‌افزار استخراج برای تولید یک بلاک بیت‌کوین جدید در هر 10 دقیقه استفاده می‌کنند. برای استخراج انفرادی بیت‌کوین، مراحل اساسی زیر را باید دنبال کنید:

  1. سخت‌افزار استخراج بیت‌کوین خود را انتخاب و راه‌اندازی کنید، با انتخاب سخت‌افزاری که برای ماینینگ استفاده می‌کنید شروع کنید. در حالی که می‌توانید از یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ قدیمی استفاده کنید، بعید است که هیچ بیت‌کوینی کسب کنید، مگر اینکه روی یک راه‌اندازی قدرتمندتر که به‌طور خاص برای ماینینگ طراحی شده است، سرمایه‌گذاری کنید. ماینری مثل S19 pro نمونه‌ای از سخت‌افزار محبوب استخراج ارز دیجیتال است. توجه داشته باشید که بسیاری از ریگ‌های ماینینگ بر روی سیستم عامل لینوکس اجرا می‌شوند.

 

  1. یک کیف پول اختصاصی بیت‌کوین ایجاد کنید، برای دریافت ارز مورد نظر به یک کیف پول بیت‌کوین معتبر نیاز دارید، ایجاد یک کیف پول اختصاصی برای فعالیت‌های استخراج کریپتو خود، جدا از سایر سرمایه‌گذاری‌های بیت‌کوین را در نظر بگیرید. شما می‌توانید یک یا چند نوع مختلف کیف پول بیت‌کوین ایجاد کنید که همه آنها با سطوح مختلف راحتی و امنیت هستند.

 

  1. تجهیزات ماینر خود را پیکربندی کنید، هنگامی که سخت‌افزار ماینینگ شما در جای خود قرار گرفت و یک کیف پول بیت‌کوین دارید، می‌توانید نرم‌افزار استخراج بیت‌کوین خود را نصب و پیکربندی کنید. این نیز به دانش فنی نیاز دارد، به خصوص اگر چندین ماینر سخت‌افزاری را با هم پیوند دهید تا ظرفیت استخراج خود را افزایش دهید. برخی از سخت‌افزارهای ماینینگ دارای یک جزء نرم‌افزاری به شکل رابط کاربری گرافیکی (GUI) هستند که به شما امکان می‌دهد از ماوس برای پیکربندی سخت‌افزار استفاده کنید. سایر سخت‌افزارهای ماینینگ به دانش خط فرمان نیاز دارند، یکی دیگر از مهارت‌های کامپیوتری پیشرفته که معمولاً توسط برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان استفاده می‌شود. وقتی نرم‌افزار استخراج بیت‌کوین را برای سخت‌افزار خود انتخاب می‌کنید، مدتی را صرف بررسی این موضوع کنید که چه چیزی برای نیازهای شما مناسب است.

 

  1. ماینینگ را شروع کنید، به محض دانلود یک نسخه محلی از بلاک‌چین برای ارز دیجیتالی که می‌خواهید استخراج کنید، می‌توانید استخراج را شروع کنید. پس از کلیک بر روی دکمه سمت راست برای شروع رسمی استخراج، می‌توانید استراحت کنید. راه‌اندازی ماینینگ شما، که به عنوان ریگ شما شناخته می‌شود، کار سخت استخراج ارز دیجیتال را برای شما انجام می‌دهد. شما همچنان باید به صورت دوره‌ای بررسی کنید تا مطمئن شوید که ماینر شما هنوز در حال استخراج است، اما نیازی نیست خودتان کار دیگری انجام دهید. سخت‌افزار ماینینگ شما می‌تواند 24/7 رمزارز را استخراج کند، حتی زمانی که در کار دیگری هستید یا در خواب هستید.

 

توجه داشته باشید: به‌عنوان یک ماینر انفرادی، می‌توانید به یک استخر استخراج بیت‌کوین بپیوندید، جایی که می‌توانید به مهارت محاسباتی خود با سایر ماینرها بپیوندید تا به طور جمعی بیت‌کوین استخراج کنید.

 

جایگزین‌های استخراج بیت‌کوین در خانه

استخراج ابری، با استخراج ابری، می‌توانید به شخص دیگری پول پرداخت کنید تا از طریق فناوری رایانش ابری، استخراج را برای شما انجام دهد. ماینرهای ابری با شرکت‌های استخراج قرارداد می‌بندند که امکان دسترسی به سخت‌افزار استخراج از راه دور در مراکز داده را فراهم می‌کنند. برخی از شرکت‌های استخراج ابری نیز عملیات استخراج را برای شما مدیریت می‌کنند.

توجه داشته باشید: استخراج ابری با استخر استخراج متفاوت است و بزرگترین تفاوت این است که در استخراج ابری، شما با یک سازمان قرارداد می­بندید تا استخراج کند، در حالی که در یک استخر، نیروها را با سایر ماینرها ترکیب می‌کنید.

 

استخراج یک ارز دیجیتال متفاوت

بیت‌کوین تنها ارز دیجیتالی نیست که استخراج می‌شود می‌توانید اتریوم، مونرو ، لایت‌کوین و بسیاری دیگر را استخراج کنید. هر کوین قوانین استخراج خود را دارد، اما اقتصاد و رقابت متفاوتی دارد، که ممکن است پاداش‌های ارز دیجیتال بیشتری نسبت به استخراج بیت‌کوین ایجاد کند.

 

استخراج بیت‌کوین بدون سخت‌افزار

استخراج بدون سخت‌افزار با پرداخت هزینه برای استفاده از منابع رایانش ابری امکان‌پذیر است، کاری که استخراج‌کنندگان ابری انجام می‌دهند. ماینرهای ابری هزینه سخت‌افزار استخراج را با هزینه‌های استخراج به شرکت‌های استخراج ابری مبادله می‌کنند.

 

هزینه استخراج بیت‌کوین چقدر است

ماینرها باید روی سخت‌افزار استخراج سرمایه‌گذاری کنند و هزینه اینترنت و برق را به صورت مستمر بپردازند. سخت‌افزار استخراج جدید بسته به تجهیزاتی که انتخاب می‌کنید می‌تواند هزاران دلار هزینه داشته باشد. هزینه برق و اینترنت بسته به مکان و استفاده متفاوت است.

 

استخراج یک بیت‌کوین چقدر طول می‌کشد

بیت‌کوین جدید تقریباً هر 10 دقیقه، هر بار که یک بلاک به بلاک‌چین بیت‌کوین اضافه می‌شود، استخراج می‌شود. در حال حاضر، حدود 900 بیت‌کوین در روز ایجاد می‌شود و با ورود بیت‌کوین بیشتر به گردش، تعداد بیت‌کوین‌های جدید ایجاد شده در هر بلوک کاهش می‌یابد. با ایجاد یک بلاک جدید بیت‌کوین تقریباً 144 بار در روز، 6.25 بیت‌کوین در هر بلوک ایجاد می‌شود. با این منطق، به طور متوسط ​​هر 1.6 دقیقه یک بیت‌کوین ایجاد می‌شود.

 

سخن آخر

  • ماینرهای بیت‌کوین تراکنش‌های موجود در شبکه بیت‌کوین را تایید می‌کنند و به بیت‌کوین پرداخت می‌کنند، به این ماینینگ می‌گویند.
  • ماینرهای بیت‌کوین برای حل معادلات پیچیده ریاضی با یکدیگر رقابت می‌کنند.
  • استخراج بیت‌کوین در خانه امکان‌پذیر است.

همراهان عزیز درباره‌ی خرید ماینر و یا فروش ماینر و حتی تعمیر ماینر می‌توانید با مشاوران ما در سایت دارا ماینر در ارتباط باشید و به طور رایگان مشاوره بگیرید. از صمیم قلب سپاس‌گذار هستیم که تا آخر مقاله همراه ما بودید، پر سود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button