نحوه استخراج Zcash

فهرست مطالب

 چگونه Zcash را استخراج کنیم؟

به احتمال زیاد می‌دانید که ارز Zcash دارای تعداد محدودی توکن است، به این معنی که وقتی استخراج Zcash به 21 میلیون ZEC رسیدید، دیگر امکان ایجاد ارز جدید وجود نخواهد داشت.

برخلاف بیت‌کوین، Zcash از الگوریتمی به نام Equihash استفاده می‌کند که با سخت‌افزار استخراج ویژه (ASIC) که برای استخراج بیت‌کوین ایجاد شده است سازگار نیست و برای استخراج GPU مناسب‌تر است.

ویژگی‌های دیگری که استخراج ZEC را با استخراج بیت‌کوین متمایز می‌کند این است که Zcash زمان بلاک 1.25 دقیقه دارد (بیت‌کوین 10 دقیقه است) و پاداش بلوکی 6.25 توکن ZEC برای هر بلوک حل شده تولید می‌کند.

چگونه Zcash را از رایانه شخصی خود استخراج کنید

اگر می‌خواهید استخراج ZEC را شروع کنید، ابتدا باید سخت‌افزار و نرم‌افزار مناسبی را برای استخراج خریداری کنید تا از حداقل سود حاصل از این فعالیت اطمینان حاصل کنید. به همین دلیل، در زیر توضیح خواهیم داد که چگونه Zcash را از رایانه خود استخراج کنید، چگونه بهترین سخت‌افزار و نرم‌افزار را انتخاب کنید تا عملیات ماینینگ راحت‌تر شود.

سخت افزار برای استخراج Zcash

برای شروع استخراج ارزهای دیجیتال از رایانه شخصی خود، به سخت‌افزار ماینینگ نیاز دارید که از آن برای اجرای نرم‌افزار استخراج مناسب استفاده کنید. به همین دلیل مهم است که ابتدا تفاوت بین GPU، CPU و ASIC را درک کنید. منظور من 3 نوع قدرت محاسباتی است که می‌توانید هنگام استخراج یک رمزنگاری خاص از آنها استفاده کنید.

بنابراین، قبل از انتخاب سخت افزار برای استخراج ZEC، بیایید در زیر به تفاوت های بین GPU، CPU و استخراج ASIC Zcash نگاهی بیندازیم.

  • استخراج Zcash با CPU

این نوع ماینینگ از قدرت پردازنده (CPU) کامپیوتر شما برای استخراج استفاده می‌کند.

نمونه ای از CPU با کارایی بالا  AMD Ryzen Threadripper 1950x است که دارای 16 هسته و پردازنده 32 رشته ای است.

  • استخراج Zcash با GPU

توجه داشته باشید که اگر در ابتدا می‌توانستید Zcash را تنها با یک CPU استخراج کنید، اکنون با توجه به پیشرفت‌های نرم‌افزاری، پردازنده‌های گرافیکی برتری زیادی نسبت به CPU دارند. اگر بخواهید، همچنان می‌توانید از یک CPU برای استخراج ZEC استفاده کنید، اما در نظر داشته باشید که بازده سرمایه شما در این روش بسیار پایین خواهد بود. به همین دلیل است که توصیه می‌شود مانند اکثر ماینرها از تجهیزات GPU استفاده کنید.

استخراج GPU از کارت‌های گرافیکی استفاده می‌کند، زیرا بسیاری از ارزهای دیجیتال مقاوم در برابر ASIC وجود دارند ، بنابراین GPU‌ها جایگزینی عالی برای ASIC و CPU هستند.

در میان پردازنده‌های گرافیکی با کارایی بالا، کارت‌های AMD یا کارت‌های Nvidia را می‌یابیم که تا آنجا که به استخراج مبتنی بر الگوریتم Equihash مربوط می‌شود، عملکرد بسیار بهتری از کارت‌های AMD دارند. مهم است که یک کارت گرافیک با حداقل 1 گیگابایت رم انتخاب کنید.

در میان بهترین GPUهای دارای رتبه برای استخراج ZEC موارد زیر را می‌یابیم:

GTX 1080

نرخ هش: H/s 510620 H/s –

مصرف برق: 180 تا 210 وات

راندمان برق: W/H 0.290.41 W/H –

مشخصات پایینی کارآمدترین کارت گرافیک برای استخراج Zcash در نظر گرفته می‌شود زیرا قدرت و کارایی قیمت خوبی دارد.

Gtx 1080 Ti

نرخ هش: H / s  700  800 H / s –

مصرف برق: 200 وات – 280 وات

راندمان برق: W / H 0.250.4 W / H –  

GTX 1080 Ti دارای بالاترین قدرت برای استخراج Equihash و بهره وری انرژی خوب است. تنها عیب آن این است که در حال حاضر بسیار گران است.

  • استخراج Zcash با ASIC

همانطور که قبلا توضیح دادم، الگوریتم Equihash که برای استخراج استفاده می‌شود در برابر ASIC های سخت افزاری مقاوم است. با این حال، در سال 2019، سازنده سخت افزار معروف ASIC، Bitmain، از انتشار یک ASIC برای استخراج الگوریتم  Equihash، سازگار با Zcash خبر داد. Antminer Z11 که سه برابر قدرتمندتر از مدل قبلی خود Z9 mini است.

 Antminer Z11 دارای قدرت هش 135 KSol/s و تراشه 12 نانومتری، مصرف برق تقریبی 1418 W و بازده انرژی 10.50 J/KSol است.

یکی دیگر از ASIC هایی که از استخراج Zcash پشتیبانی می کند:

Innosilicon A9 Zmaster

قدرت: 620 وات

ولتاژ: 12 ولت

مصرف برق: 1550 وات

  • نرم افزار استخراج Zcash

هنگامی که سخت افزار خود را خریداری کردید، می‌توانید نرم افزار استخراج را نصب کنید. انواع مختلفی از نرم افزارها وجود دارند که با سخت افزارهای مختلف کار می کنند. یکی از این نرم افزارهای استخراج Zcash می باشد. عیب این نرم افزار این است که فقط با CPU کار می کند.

استخراج Zcash بصورت انفرادی یا در استخر استخراج

  • Zcash Solo Mining

در گذشته، استخراج انفرادی (“ماینینگ انفرادی”) برای استخراج Zcash کاملاً سودآور بود. با این حال، در حال حاضر نرخ هش شبکه بسیار بالا است و نیاز به برق زیاد و سخت افزار گران قیمت دارد. به همین دلیل است که ما به شما توصیه می‌کنیم استخراج را با استخر ماینینگ شروع کنید.

شما همیشه می‌توانید به تنهایی ماینینگ را انتخاب کنید، اما به خاطر داشته باشید که برای کسب حداقل مقدار ZEC، باید یک انبار پر از GPU و مقدار زیادی برق در اختیار داشته باشید.

  • استخر معدن Zcash

ماینینگ در استخر استخراج به این معنی است که شما با سایر ماینرها گروه می‌شوید تا شانس خود را برای کسب توکن‌های Zcash افزایش دهید.

به طور معمول در یک استخر استخراج، ماینرها قدرت محاسباتی خود را برای حل معماهای یک بلاک‌چین جمع می‌کنند و پس از استخراج موفقیت آمیز یک بلوک، سود کسب می کنند.  مزیت این است که سود بین ماینرها بر اساس قدرت محاسباتی که هر ماینر در استخراج مشارکت داده است، توزیع می‌شود.

این بدان معنی است که اگر به ماینرهای دیگر بپیوندید، شانس شما برای برنده شدن افزایش می‌یابد، اما سهم شما از برنده کاهش می‌یابد. اگر علاقه مند به استخراج ZEC در استخر استخراج هستید، در اینجا لیستی از گروه های استخراج Zcash را پیدا خواهید کرد که می‌توانید به آنها ملحق شوید و فعالیت استخراج خود را شروع کنید.

Antpool

Coinotron

Coinmine

2miners

F2pool

Luckpool

Minergate

Poolin

Suprnova

Zhash

Zec Nanopool

روزانه چند Zcash می‌توانم استخراج کنم

طبق محاسبه‌گر ماینینگ Zcash Coinwarz ، بسته به نوع سخت‌افزار مورد استفاده برای ، می‌توان 0.06177302 Zcash را در روز با هش ریت ماینینگ 140000.00 H/s، پاداش بلاک 2.5 ZEC و سختی 57.67.67.59 در روز استخراج کرد.

پس از کسر هزینه‌های انرژی و هزینه های استخراج، سود نهایی روزانه استخراج Zcash 1.80 دلار در Zcash است.

آیا استخراج Zcash سودآور است

امروزه استخراج Zcash یک عمل بسیار سودآور در نظر گرفته می‌شود. با این حال، چنین سودآوری ممکن است به دلیل عوامل مختلف متفاوت باشد. به همین دلیل است که به شما توصیه می‌کنم از یک ماشین‌حساب‌ سودآوری استفاده کنید و ارقام به‌روز در مورد قیمت‌های فعلی، زمان‌های بلاک و هش ریت را بررسی کنید. با درج مدل سخت افزاری خود، اطلاعات هش و سودآوری به شما نمایش داده می‌شود.

در زیر لیستی از بهترین ماشین حساب‌های سودآوری استخراج ZEC را برای شما نوشته ایم:

سخن آخر

همراهان عزیز داراماینر امیدواریم که این مقاله برای شما سودمند بوده باشد. لازم می‌دانیم قبل از اینکه نقطه پایان این مقاله را بگذاریم بهتر است به شما یاد آور شویم که دنیای ارزهای دیجیتال روز به روز در حال شگرف سازی است و اگر شما بهترین و هوشمندانه ترین قدم را در این مسیر بردارید مطمئن باشید که در مدت کوتاهی سرمایه خود را چند برابر خواهید کرد. کارشناسان ما 24 ساعت شبانه روز در اختیار شما هستند که رایگان درمورد ماینرهای بیت کوین به شما مشاوره دهند، ناگفته نماند که شرکت دارا ماینر برای خرید ماینر وام ارائه می دهد و بهترین متخصصان برای تعمیر ماینر را دارد. پر سود بودن شما آروزی قلبی ما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button