نحوه محاسبه درآمد ماینر

فهرست مطالب

برای محاسبه درآمد دقیق ماینر لازم است که اطلاعات تمام داده‌ها از استخراج را داشته باشیم. اما سوال اینجاست که چطور این داده‌ها را بدست آوریم؟ بعد از بدست  آوردن اطلاعات باید در کجا پیاده‌سازی کنیم تا به جواب برسیم؟ نحوه‌ی محاسبه‌ی درآمد ماینر پیچیدگی و سختی‌های خودش را دارد و به هیچ وجه کار آسانی نیست. ما در این مقاله تمام عوامل موثر بر درآمد ماینر را تجزیه و تحلیل خواهیم کرد و کار با ماشین حساب Bitcoin Mining Profitability را برای شما آموزش خواهیم داد تا بتوانید  درآمد خود را از طریق استخراج حساب کنید، با ما همراه باشید.

عکس زیر صفحه کلی ماشین حساب است، ما تک تک گزینه های آن را برای شما تشریح خواهیم کرد.

 (Time Period) بازه‌ی زمانی

اول از همه گزینه‌ی بازه‌ی زمانی را که یکی از اولین و ساده‌ترین ورودی‌ها است را انتخاب می‌کنیم، منظور از دوره‌ی زمانی یعنی انتخاب چارچوب زمانی برای اندازه‌گیری درآمد. در ماشین حساب محدوده را می‌توانیم برای هر بازه زمانی مناسبی بین 6 تا 60 ماه تنظیم کنید.

 

 (BTC Price) قیمت بیت­‌کوین

قیمت فعلی بیت‌کوین بر اساس عدد نمایش داده شده توسط هر صرافی که ماینر ترجیح می‌دهد از آن استفاده کند را در این قسمت وارد می‌کنید. تغییرات مورد انتظار در مورد آینده قیمت بیت‌کوین را در ادامه توضیح خواهیم داد که در کدام قسمت ماشین حساب وارد کنید.

 

(Network Difficulty) سختی شبکه 

سطح سختی شبکه فعلی را در این قسمت وارد کنید. تغییرات مورد انتظار سختی در آینده استخراج بیت‌کوین را در ادامه این پست توضیح خواهیم داد.

 

(Hashrate) هش‌ریت

هش ریت مقداری است که از میزان تخمینی هش‌های تولید شده برای حل بلوک‌های جدید به دست می‌آید. هر ساخت و مدل سخت افزار ماینینگ دارای هشریت تخمینی کارخانه در جزئیات محصول است. هش‌ریت به طور کلی با تراهش در ثانیه (TH/s) اندازه گیری می‌شود. هش‌ریت هر ماشینی که عملیاتی است را پیدا کرده و کل هش‌ریت را برای همه ماشین‌های عملیاتی جمع کنید. مقدار را در قسمت Hashrat وارد کنید.

 

(Consumption) مصرف

مصرف برق یکی از مهم‌ترین ورودی‌های داده برای محاسبات سود عملیات ماینینگ است و برخلاف سایر داده‌ها، پیش­بینی آن نسبتاً آسان است اگرچه عدد ثابتی نیست. ماینرها معمولا مصرف برق خود را بر حسب وات (W) در ساعت (W/h) یا کیلووات ساعت اندازه گیری می‌کنند. یک کیلو وات برابر با 1000 وات است. هر دستگاه استخراج بیت‌کوین مصرف برق تخمینی کارخانه خود را در جزئیات محصول مشخص می‌کند، اما عدد واقعی می‌تواند نوسان داشته باشد. مصرف برق تخمینی دستگاه را در جزئیات محصول می‌توانید بیابید.

 

(Elect.price per kWh) قیمت برق

هزینه برق یکی از نقاط داده‌ای است که استخراج کنندگان بیشتر به آن اهمیت می‌دهند و قیمت برق می‌تواند در مناطق مختلف جغرافیایی به طور قابل توجه‌ی متفاوت باشد. قیمت‌ها همچنین می‌توانند در طول زمان متفاوت باشند، مگر اینکه یک ماینر قرارداد خرید برق را با قابلیت پیش‌بینی قیمت آینده تضمین کند. حتی بدون وجود آن توافق، برای اهداف تخمین درآمد آتی، یک دستگاه ماینر به طور کلی می‌تواند از قیمت فعلی برق خود برای پروژه‌های آینده استفاده کند. همچنین کمی قیمت برق را بالا و پایین تنظیم کنید تا اثرات آن را بر سود آتی ببینید.

 

(Block Subsidy) بلوک یارانه

تعداد بیت‌کوین‌های جدیدی که هنگام استخراج هر بلوک ایجاد می‌شود، یارانه بلوک است. این عدد پس از هر رویداد نصف کردن، که هر چهار سال تقویمی یک بار اتفاق می‌افتد، تغییر می‌کند. برای بیشتر محاسبات درآمد، اگر مدل بیش از تاریخ نصف شدن بعدی تمدید شود، یارانه بلوکی را تنظیم کنید. در غیر این صورت می‌توان از یارانه بلوکی فعلی استفاده کرد.

 

(Pool Fee) هزینه استخر

کارمزدها می‌توانند به طور قابل توجهی در استخرهای مختلف متفاوت باشند، اما به ندرت هزینه‌های استخر تغییر می‌کنند یا حداقل به طور قابل توجهی تغییر می‌کنند. کارمزدها را در بین استخرهای مختلف با جایگزینی آنها در قسمت Pool Fee مقایسه کنید و تأثیر آن را بر سودآوری بلندمدت ببینید.

 

(Avg. Tx Fees) میانگین کارمزد تراکنش‌ها

یارانه بلاک تنها بخشی از پاداش بلوک کامل است که به ماینرهایی که برنده هر بلوک می‌شوند پرداخت می‌شود. هزینه‌های تراکنش برای هزینه‌های موجود در بلوک نیز پرداخت می‌شود. مانند قیمت و نرخ هش، هزینه‌های تراکنش پرداختی به ازای هر بلوک به طور قابل توجهی در طول زمان متفاوت است زیرا استفاده از شبکه و اندازه هزینه متفاوت است.

 

(Other Fees) هزینه‌های دیگر

هزینه‌های اضافی برای سیستم عامل سفارشی، خدمات میزبانی، هزینه‌های مدیریت، اشتراک درآمد یا سایر هزینه‌های عملیاتی باید جمع‌بندی و در قسمت سایر هزینه‌ها وارد شود.

 

(Dificulty Increment) افزایش سختی

درصد افزایش سختی در سال باید در اینجا وارد شود. سختی تعیین می‌کند که چقدر قدرت محاسباتی برای استخراج بلوک‌های جدید لازم است. تغییرات در سطوح دشواری منجر به تغییراتی در تعداد هش‌هایی می‌شود که باید از نظر آماری برای یافتن یک بلوک معتبر بیت‌کوین ایجاد شود. سختی بیشتر به معنای قدرت محاسباتی بیشتر است که در نهایت به معنای مصرف انرژی بیشتر توسط ماینرها و افزایش هزینه‌های عملیاتی است.

سختی در «واحدهای سختی» دلخواه اندازه‌گیری می‌شود، به این معنی که عدد نسبی است. هنگام تلاش برای برآورد دقیق درآمد، درک مسیر طولانی مدت دشواری استخراج ضروری است. هر سال سختی تقریباً 24 بار (دو بار در ماه) تغییر می کند، بنابراین درصد افزایش نشان دهنده کل تغییر از اولین تعدیل به آخرین تنظیم در آن دوره است. به عنوان مثال، میانگین افزایش سختی استخراج در طول 5 سال گذشته 6 درصد ماهانه است که تقریباً معادل 100 درصد در سال است.

 

(Price Increment) افزایش قیمت

این فیلد مانند افزایش سختی، باید شامل افزایش سالانه مورد انتظار برای قیمت بیت‌کوین باشد. پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین دشوار است، بنابراین سناریوهای مختلف صعودی و نزولی را با عدد وارد شده در قسمت قیمت ماشین حساب در نظر بگیرید. مدل‌سازی سود با سطوح مختلف قیمت در دوره‌های زمانی طولانی به استخراج‌کنندگان کمک می‌کند تا دامنه‌های مختلف سودآوری را بهتر درک کنند. استخراج‌کنندگان همچنین می‌توانند از میانگین‌های بلندمدت قیمت برای کالیبره کردن انتظارات خود از درآمد و سود با استفاده از ابزارهای کلی‌تر قیمت تاریخی (مثلاً میانگین متحرک 200 روزه) استفاده کنند.

 

سخن آخر

در آخر مقاله نیاز می‌بینیم که به سوال مهمی جواب دهیم، اگر برخی از داده‌ها را در دست نداشته باشیم باید چه کاری انجام دهیم؟ اگر یکی از از داده‌ها را نداشته باشیم مشکل زیادی برای محاسبه‌ی درآمد ماینر پیش نخواهد آمد، اما عملیات ماینینگی که چندین ورودی داده را ندارند باید بررسی کرد که چرا تکه‌هایی از داده‌ها از دست رفته‌ و در دسترس نیست. با این حال، داده‌های ورودی بیشتر تخمینی هستند و با وارد کردن محاسبات یا ورودی‌های تخمینی نسبتا کم یا بیشتر، به شدت تحت تأثیر قرار نمی‌گیرند. امیدواریم این مقاله برای شما سودمند بوده باشد و قبل از خرید ماینر بتوانید سود تقریبی خود را از سرمایه گذاری محاسبه نمایید. از حضور گرمتان ممنون هستیم که تا مطالعه آخر مقاله با ما همراه بودید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button