چرا شبکه لایتنینگ بیت کوین ممکن است بهتر از ویزا و مسترکارت باشد

شبکه لایتنینگ
فهرست مطالب

زمانی که ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را راه اندازی کرد، سیستم پرداخت همتا به همتا را در نظر گرفت که بانکداری را آسان تر می کند. او سیستمی را پیش بینی کرد که حریم خصوصی را بازگرداند و از شر اشخاص ثالث خلاص شود. با انجام این کار، تراکنش‌ها سریع‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر خواهند بود. اگرچه این چشم انداز هنوز محقق نشده است، اما شبکه لایتنینگ بیت کوین قصد دارد ما را به آن نزدیک تر کند.

با وجود تمام مزایای عملکردی که بیت کوین ارائه می دهد، استفاده از آن در زمان واقعی هنوز بسیار سخت است. در سال 2016، جوزف پون و تادئوس ایجا شبکه لایتنینگ را راه اندازی کردند تا سعی کنند کارها را روان تر و مقرون به صرفه تر کنند. ایده آنها چگونه عملی شده است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

دانستنی : آیا می دانستید که داراماینر برای خرید ماینر وام می دهد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

اهداف شبکه لایتنینگ

شبکه لایتنینگ یک راه حل مقیاس بندی لایه دوم است که بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است. این اجازه می دهد تا تراکنش ها تقریباً بلافاصله و با کارمزد تراکنش بسیار کمتری نسبت به شبکه های پرداخت سنتی مانند Visa و Mastercard پردازش شوند. با استفاده از تکنیکی به نام مسیریابی onion، این پروتکل اساسا اطلاعات را به بسته های متعدد تقسیم می کند. سپس، آن را از طریق گره های مختلف در شبکه با استفاده از رمزگذاری انتها به انتها ارسال می کند. این امر تراکنش ها را ایمن تر و خصوصی تر می کند زیرا ردیابی منشا یک تراکنش دشوار است.

شبکه لایتنینگ بیت کوین همچنین امکان افزایش مقیاس پذیری را با توانایی انجام میلیون ها تراکنش در ثانیه و حجم تراکنش های بسیار بالاتر از ویزا یا مسترکارت فراهم می کند. این به این دلیل است که نیاز به سیستم‌های متمرکز را از بین می‌برد و یک سیستم همتا به همتای غیرمتمرکز را بدون هیچ نقطه شکستی ارائه می‌کند. علاوه بر این، هزینه‌های شبکه لایتنینگ بسیار کمتر از ویزا و مسترکارت است و آن را به گزینه‌ای عالی برای تراکنش‌های خرد تبدیل می‌کند.

تراکنش‌های خرد، تراکنش‌های مالی کوچک و فوری هستند که به صورت آنلاین انجام می‌شوند. آنها معمولاً شامل مبادله تنها چند سنت یا دلار هستند و ممکن است برای خرید کالاها یا خدمات دیجیتال استفاده شوند. استفاده از بیت کوین برای مقادیر کم به دلیل هزینه های بالای گاز غیر واقعی بوده است . شبکه لایتنینگ به دلیل کارمزد پایین تراکنش و پردازش تقریباً آنی، بستر مناسبی برای تراکنش‌های خرد است.

کارمزد کارت اعتباری در مقابل شبکه لایتنینگ بیت کوین

کارت های اعتباری با کارمزدی همراه هستند که برخی از آنها منطقی هستند. در حالی که برخی دیگر شما را شگفت زده می کنند. همانطور که در فوربس اشاره شد ، شرکت‌های کارت اعتباری طیفی از هزینه‌های پردازش را دریافت می‌کنند که تاجر باید بپردازد تا روش پرداخت شما را بپذیرد. این کارمزدها از نوع کارت گرفته تا نوع تاجر تا مبلغ تراکنش تا محل تراکنش متغیر است. برخی از کارمزدها بر اساس فروش ماهانه است، در حالی که برخی دیگر به ازای هر تراکنش است.

ویزا هزینه مبادله 1.15٪ + 0.05 دلار تا 2.40٪ + 0.10 دلار را دریافت می کند. علاوه بر این، آنها هزینه ارزیابی 0.14٪ را دریافت می کنند.

مسترکارت کارمزد تعویض 1.15٪ + 0.05 دلار تا 2.50٪ + 0.10 دلار را دریافت می کند. هزینه ارزیابی اضافی آنها 0.1375٪ برای تراکنش های زیر 1000 دلار و 0.01٪ برای تراکنش های 1000 دلار یا بیشتر است.

بنابراین یک خرید 100 دلاری با استفاده از ویزا برای تاجر از 1.34 دلار تا 2.64 دلار هزینه دارد. همین خرید با استفاده از Mastercard از 1.4775 دلار تا 2.7375 دلار هزینه دارد.

شبکه لایتنینگ بیت کوین یک کارمزد پایه 1 ساتوشی (یا 0.00000001 بیت کوین) دریافت می کند که تا لحظه نگارش این مقاله تقریباً 0.02 دلار است. برای برخی، این ممکن است پذیرش روش‌های پرداخت ساخته شده در شبکه لایتنینگ، مانند Strike را جذاب‌تر کند.

پیشنهاد : پیشنهاد ما برای خرید ماینر، دستگاه ماینر BITMAIN ANTMINER S19 PRO می باشد.

تمرکز در مقابل تمرکززدایی

کارت‌های اعتباری ممکن است چند روز طول بکشد تا پرداخت‌ها را تطبیق دهند، به همین دلیل است که ممکن است تراکنش‌های «در انتظار» را در صورت‌حساب خود مشاهده کنید. این می تواند برای افراد و مشاغلی که با بودجه محدود کار می کنند بسیار استرس زا باشد.

بانکداری متمرکز روزها طول می کشد تا تراکنش ها را از طرف پرداخت کنندگان و دریافت کنندگان تأیید کند. بانکداری غیرمتمرکز فعال توسط شبکه لایتنینگ ممکن است چند ثانیه طول بکشد. علاوه بر این، می‌توانید بدون به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی که مورد نیاز بانک‌ها است، از شبکه استفاده کنید.

با این حال، اگر کاربران مرتکب اشتباهی شوند و وجوهی را برای شخص اشتباهی ارسال کنند یا هک شوند، هیچ مرجع مرکزی وجود ندارد که وارد عمل شود. یکی از مزایای بزرگ استفاده از کارت‌های اعتباری این است که کلاهبرداری‌ها و خریدهای انجام شده با کارت‌های دزدیده شده قابل بازگرداندن است . اما  کلاهبرداری‌ها که با کیف پول‌های کریپتو انجام می‌شوند، چنین نیست و قابل بازگشت نیست.

چالش ها و محدودیت های شبکه لایتنینگ بیت کوین

استفاده از شبکه لایتنینگ بیت کوین و مقیاس گذاری آن، ملاحظات فنی، نظارتی و امنیتی زیادی را ارائه می دهد .

جدی ترین چالش مرتبط با شبکه لایتنینگ پیچیدگی آن است. برای استفاده مؤثر از شبکه، کاربران باید دانش عمیقی از رمزنگاری، پروتکل‌های شبکه و مدیریت دارایی دیجیتال داشته باشند. علاوه بر این، راه اندازی گره ها و کانال ها به سطح بالایی از مهارت فنی نیاز دارد. این باعث می‌شود که افراد تسلیم شوند و به دنبال یک پیشنهاد کاربر پسندتر باشند.

از نظر امنیت، شبکه لایتنینگ به ویژه در برابر حملاتی مانند حملات Sybil و DDos آسیب پذیر است . یک گره یا کانال می تواند توسط مهاجمان هدف قرار گیرد و با سهولت نسبی از بین برود و کل شبکه را در معرض خطر قرار دهد. این امر به ویژه برای کاربران مهم است که گره ها و کانال های خود را به درستی راه اندازی کنند تا امنیت شبکه را تضمین کنند.

در نهایت، تعدادی از چالش های نظارتی مرتبط با استفاده از شبکه لایتنینگ بیت کوین وجود دارد. کشورهای مختلف قوانین و مقررات متفاوتی پیرامون دارایی های دیجیتال دارند. این امر پیمایش مفاهیم قانونی استفاده از این فناوری را دشوار می کند. بسیاری از حوزه های قضایی هنوز پیام های امضا شده رمزنگاری را به عنوان روش های پرداخت معتبر نمی شناسند. بنابراین همه مزایای پیشنهادی می توانند باطل شوند.

هاست : با دارا همه چیز برای ماینینگ آماده است. همین الان مشاوره رایگان بگیرید و شروع کنید.

راه حل های امکان پذیر

دیوید مارکوس اخیرا LightSpark را راه‌اندازی کرد و روز سه‌شنبه مجموعه ابزارهای آن را معرفی کرد . این شرکت کاربران را قادر می سازد تا پلتفرم خود را در عملیات خود ادغام کنند. این به آنها اجازه می دهد تا تراکنش های بیت کوین را سریع و با سهولت در شبکه لایتنینگ پردازش کنند. مهمتر از همه، آنها بر سواد فنی بالای مورد نیاز برای دسترسی به مزایای شبکه لایتنینگ تاکید ندارند.

در برزیل، بیت کوین صدها نفر از جمله تاجران و مصرف کنندگان را در خود جای داده است. فروشندگان می‌توانند کارت‌خوان‌های پرداخت دستی یا دستگاه‌های فروش را خریداری کنند. و خریداران می‌توانند از کارت‌های Bolt استفاده کنند، که مانند کارت‌های نقدی دارای رمزنگاری عمل می‌کنند. آنها با تقلید از یک روش پرداخت آشنا، انتخاب کردن را برای افراد بسیار آسان‌تر می‌کنند.

Nordlys، یک اپراتور گره لایتنینگ با نام مستعار، در توییت های اخیر گفت که این زمان هیجان انگیزی برای توسعه دهندگانی است که به دنبال ایجاد چیزهایی در شبکه لایتنینگ هستند. اما آنها همچنین نگران هستند که جابجایی مداوم نقدینگی ممکن است تأثیر منفی بر شبکه از جمله پرداخت های ناموفق داشته باشد.

اگرچه شبکه لایتنینگ از کامل بودن فاصله زیادی دارد، اما مزایای زیادی برای پرداخت های دیجیتال ارائه می دهد. دیدن این همه کارآفرین که با این موانع فنی برخورد می کنند، دلگرم کننده است. اگر بخواهیم منصف باشیم، شبکه لایتنینگ ممکن است پروتکلی نباشد که بیت کوین را به توده ها برساند. اما به ایجاد پایه‌هایی برای دیگران کمک کرده است تا نیاز به سیستم پرداختی را که برای بازرگانان و مصرف‌کنندگان مفید باشد، برطرف کنند.

خلاصه مطالب

  • اهداف ایدئولوژیک بیت کوین به دلیل موانع فنی هنوز محقق نشده است
  • شبکه لایتنینگ می تواند به مقیاس پذیری کمک کند، اما هنوز بسیار سخت است.
  • رهبران کسب و کار جدید این را هدف اصلی خود قرار دادند، که به تشویق پذیرش کمک می کند

همراهان عزیز داراماینر امیدواریم این مقاله برای شما سودمند بوده باشد. پیروز و ثروتمند باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button