الگوریتم استخراج رمز ارز

فهرست مطالب

تا به حال فکر کردید که منظور از الگوریتم استخراج چه چیزی است؟ پرکاربردترین الگوریتم‌های استخراج کدام‌ها هستند؟ تعریف کلی که می‌توان به آن اشاره کرد اینست که، الگوریتم‌های استخراج، الگوریتم‌ها یا توابعی هستند که وظیفه استخراج ارزهای دیجیتال را ممکن می‌سازند. الگوریتم‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند که با ارزهای دیجیتالی که از آنها استفاده می‌کنند تطبیق داده شده‌اند. در این مورد در مقاله بیشتر توضیح خواهیم داد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که اگر به استخراج ارزهای رمزنگاری شده فکر می‌کنید، دانستن اینکه الگوریتم استخراج چیست، قطعا بر میزان سود شما تأثیر زیادی خواهد گذاشت. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

 

الگوریتم استخراج

الگوریتم‌های استخراج، الگوریتم‌هایی هستند که وظیفه استخراج ارزهای دیجیتال را ممکن می‌سازند. به طور معمول این الگوریتم‌ها توابع هش رمزنگاری بسیار پیچیده هستند. می‌توانند سختی استخراج را تنظیم کنند. این عمل برای وادار کردن ماینرها به انجام کارهای محاسباتی پیچیده است که پس از حل شدن، به آنها اجازه می‌دهد به پاداش آن کار دسترسی داشته باشند. به عبارتی دیگر، قبل از اینکه یک ارز دیجیتال استخراج ­شود، ماینرها یک الگوریتم ریاضی را حل می‌کنند. اولین رایانه‌ای که آن الگوریتم یا “مشکل” را حل کند، با مقدار سکه‌های از پیش تعیین شده برای حل آن محاسبه پاداش دریافت می‌کند.

سکه‌های مختلف از الگوریتم‌های متفاوتی استفاده می‌کنند. برای مثال، بیت‌کوین از SHA-256 استفاده می‌کند. زیرا برای حل مشکلات به سخت افزار استخراج نیاز دارد که به طور خاص برای حل SHA-256 کار می‌کند. اما اگر قصد استخراج اتریوم را دارید، به سخت‌افزاری نیاز دارید که Ethash را حل کند. سکه‌های دیگر مانند، Zhash، Beam و غیره از الگوریتم‌های دیگری استفاده می‌کنند.

بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید سخت‌افزاری که می‌خواهید بخرید، بتواند سکه‌هایی که می‌خواهید را حل کرده و استخراج کند. ناگفته نماند برخی از سخت افزارها برای الگوریتم‌های خاص موثرتر هستند. به عنوان مثال، استخراج بیت‌کوین به سخت افزار ASIC سفارشی نیاز دارد که باید خریداری شود. نمی‌توان از آن برای هیچ چیز دیگری به جز استخراج بیت‌کوین استفاده کرد. با این حال، اتریوم می‌تواند توسط پردازنده‌های گرافیکی از رایانه شما استخراج شود. بنابراین، زمانی که از رایانه شخصی خود برای کارهای دیگر استفاده نمی‌کنید، احتمالاً می‌توانید از رایانه خود (اگر دارای یک GPU به اندازه کافی قدرتمند باشد) برای استخراج اتریوم استفاده کنید.

 

پرکاربردترین الگوریتم‌های استخراج 

SHA-256 : الگوریتم بیت‌کوین

یک الگوریتم رمزنگاری است که تاریخچه خود را به عنوان یک سیستم هش برای داده‌ها آغاز کرد. اساساً، کاری که SHA-256 انجام می‌دهد این است که مقدار معینی از اطلاعات را می­گیرد و آن را در یک بلوک الفبایی 64 کاراکتری خلاصه می­کند که به طور قطعی تولید می‌شود. به این معنی است که اگر داده‌های یکسانی را بی‌نهایت بار وارد کنید، هر بار خروجی یکسانی خواهید داشت. این عمل برای محافظت از یکپارچگی داده‌ها حیاتی است، زیرا کوچکترین تغییر به طور کامل خروجی هش SHA-256 را تغییر می‌دهد.

 

Ethash : الگوریتم اتریوم

این تابع هش است که برای اتریوم طراحی شده است. یکی از ویژگی‌های اصلی آن نیاز به حافظه بالا به لطف استفاده از DAG توسعه یافته برای استخراج است. Ethash در ابتدا برای مشکل استخراج ASIC طراحی شده بود. اگرچه مدتهاست که دیگر مشکلی برای ASIC های مدرن نیست. با این حال، هزینه حافظه آنقدر زیاد است که استخراج Ethash هنوز با پردازنده‌های گرافیکی امکان‌پذیر است.

Ethash علاوه بر استفاده از نسخه‌های هش Dagger-Hashimoto، به تابعی به نام Keccak یا SHA-3 متکی است. به همین دلیل است که الگوریتم در ابتدا با نام Dagger-Hashimoto شناخته شد و بعداً نام خود را به Ethash تغییر داد. از جمله پروژه‌هایی که از این الگوریتم استفاده می‌کنند می‌توان به اتریوم، اتریوم کلاسیک، Musicoin، Expanse، WhaleCoin و چندین پروژه برگرفته از اتریوم اشاره کرد.

 

Scrypt : کامل‌ترین عملکرد رمزنگاری

Scrypt یک تابع هش رمزگذاری است که توسط توسعه دهنده معروف FreeBSD کالین پرسیوال طراحی شده است. این ویژگی به عنوان بخشی از یک محصول تجاری که او ایجاد کرده بود به نام tarsnap طراحی شده بود که هدف آن ایجاد نسخه پشتیبان اطلاعات از راه دور برای کاربران و شرکت ها است. Tarsnap محصولی است که به دلیل امنیت و سرعت بسیار بالا شناخته شده است، چیزی که Scrypt نقش اساسی در آن دارد.

Scrypt یک تابع هش بسیار بهینه است که برای پردازش مقادیر زیادی از داده ها، ارائه تضمین‌های رمزنگاری یکپارچگی و همچنین تسهیل بازیابی داده‌ها در صورت لزوم طراحی شده است. توانایی آن در انجام رمزگذاری و رمزگشایی ایمن، قابلیت‌های اضافی را اضافه می‌کند که سایر توابع هش ندارند. به همین دلیل است که Scrypt به دلیل مجوز BSD، یکی از کامل‌ترین و امن‌ترین توابع موجود و همچنین پیاده‌سازی نرم افزار رایگان است. 2. Scrypt الگوریتمی است که می‌تواند با استفاده از پیاده‌سازی‌ها برای CPU، GPU، FPGA و ASIC استخراج شود. از جمله ارزهای دیجیتال اصلی که از Scrypt به عنوان یک تابع استخراج استفاده می‌کنند، لایت‌کوین و دوج‌کوین هستند.

 

RandomX، تکامل یافته‌ی CryptoNight

الگوریتم CryptoNight بعد­­ ازاینکه شکست خورد، سازنده‌هایش شروع به توسعه یک الگوریتم جدید به اسم RandomX کردند. این یک الگوریتم برای سکه‌های حریم خصوصی است. به قدری پیچیده است که پیاده سازی آن در ASIC از نظر تئوری غیرممکن است.

RandomX یک ماشین مجازی با ویژگی های رمزنگاری خاصی ایجاد می‌کند که به طور تصادفی تولید می‌شوند. در این ماشین مجازی، عملکرد رمزنگاری آن برای استخراج Monero راه اندازی شد. پیاده‌سازی آن چنان موفقیت آمیز بوده است که تقریباً 3 سال پس از ایجاد الگوریتم، هنوز هیچ پیاده‌سازی کارآمدی برای GPU و FPGA وجود ندارد.

 

CuckooCycle، Cuckaroo و Beam : استخراج پردازنده‌های گرافیکی و سکه‌های خصوصی

CuckooCycle یک الگوریتم استخراج PoW است که توسط پروژه Aeternity استفاده می‌شود. این الگوریتم برای استفاده در GPUها در نظر گرفته شده است. جایی که در برابر استخراج ASIC کارآمد و مقاوم است. CuckooCycle حافظه فشرده‌ایست که برای شروع فرآیند استخراج به حداقل 4 گیگابایت رم GPU نیاز دارد. در حال حاضر هیچ ASIC وجود ندارد که بر روی این الگوریتم کار کند. تنها ارز مرتبطی که از آن استفاده می‌کند، ارز ابدیت است.

Cuckaroo یک الگوریتم استخراج است که توسط سکه‌های حریم خصوصی مانند Grin y MimbleWimble استفاده می‌شود. این الگوریتم برای استفاده در پردازنده‌های گرافیکی و مقاومت در برابر استخراج ASIC در نظر گرفته شده است. ناگفته نماند که این الگوریتم چندین بار بروز رسانی شده است. زیرا بسیاری از تکرارهای قدیمی آن دیگر در برابر ASIC مقاوم نیستند. این بروزرسانی منجر به ایجاد انواعی مانند Cuckarood29، Cuckatoo31 یا Cuckatoo32 شده است که به دنبال حل مشکل هستند.

Beam الگوریتم استخراجی است که توسط رمزارز حریم خصوصی Beam استفاده می‌شود. این الگوریتم مشتق شده از Equihash است و برای استفاده در GPU طراحی شده است.

 

سخن آخر

همانطور که در قسمت شروع مقاله نوشتیم اطلاعات داشتن در مورد الگوریتم‌های استخراج برای افرادی که می‌خواهند در صنعت رمزارزها شروع به فعالیت کنند می‌تواند ضروری باشد، زیرا دانستن این موضوع موجب کسب سود بیشتر خواهد شد. به همین خاطر ما در این مقاله تمام تلاش خود را برای بررسی کامل این موضوع انجام دادیم. نشان دادیم که رمزارزهای معروف از کدام الگوریتم‌ها استفاده می‌کنند. همراهان عزیز حالا که اطلاعاتی درباره‌ی الگوریتم استخراج پیدا کردید بهترین فرصت هست که برای بدست آوردن ارز بیت‌کوین اقدام کنید، پیشنهاد ما برای شما خرید ماینر S19 pro است، زیرا این ماینر در ایران دارای مجوز واردات قانونی است و کارایی بهتری نسبت به ماینرهای دیگر دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه با کارشناسان ما در ارتباط باشید. امیدواریم که این مقاله برای شما سودمند بوده باشد، پیروز باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button