کدام کشور‌ها بیشتر از کریپتو استفاده می‌کنند

فهرست مطالب

یکی از ویژگی‌های کلیدی ارزهای رمزنگاری شده منبع باز بودن آنهاست، این یعنی داده‌های انبوه کاربر، مانند تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد یا حجم تراکنش‌های روزانه، به‌صورت رایگان در دسترس است. اما در نظر داشته باشید که رمزارزها از حریم خصوصی خاصی برخوردارند، بنابراین تجزیه این داده‌ها برای درک جمعیت‌شناسی یا استفاده بر اساس اینکه کدام کشور بیشتر از کریپتو استفاده می‌کنند، چالش برانگیز است، اما غیرممکن نیست. ما در این مقاله راه‌حل‌های رایج برای بدست آوردن اطلاعات دقیق و بهترین ارقام موجود را در مورد اینکه کدام کشورها بیشتر از رمزارزها استفاده می‌کنند را توضیح می‌دهیم. در آخر اطلاعات درباره‌ی اینکه در کدام شهرها می‌توان از طریق ارزهای دیجیتال تجارت کرد را به شما معرفی خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

 

نحوه تخمین استفاده از کریپتو بر اساس کشور

نام مستعار یکی از کم‌ درک‌ترین جنبه‌های ارز دیجیتال است. نام مستعار یک شناسه ثابت است که نام واقعی شما نیست، اما ممکن است نام واقعی شما را با تداعی نشان دهد. بخواهیم واضح توضیح دهیم، برای استفاده از بیت‌کوین چه از طریق ماینر بدست آورده باشید و یا چه از صرافی خریده باشید، نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارید و شما فقط به یک کیف پول بیت‌کوین نیاز دارید که یک آدرس مانند یک آدرس ایمیل است تا بتواند وجوه ارسال و دریافت کند. آن آدرس هیچ اطلاعات شناسایی ندارد و فقط یک رشته طولانی از حروف و اعداد است. اما اگر به عنوان مثال، آدرس بیت‌کوین خود را در فهرست توییتر خود وارد کنید، همانطور که بسیاری از افراد انجام می‌دهند آنگاه اتصال این دو بیت از اطلاعات شما را به عنوان صاحب آدرس بیت‌کوین نشان می‌دهد.

همین امر در مورد کسب و کارهایی که به اکوسیستم کریپتو خدمت می‌کنند صادق است، که مهمترین آنها صرافی‌ها هستند، اگرچه برای استفاده از بیت‌کوین نیازی به ایجاد حساب کاربری ندارید، اما رایج‌ترین مسیر برای به دست آوردن برخی از آن‌ها از طریق یک صرافی متمرکز ارز دیجیتال است، جایی که باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و اطلاعات شناسایی را ارائه دهید.

صرافی‌ها به عنوان نگهبان ارزهای دیجیتال از طرف مشتریان خود عمل می‌کنند، آنها کنترل نهایی آدرس‌هایی را دارند که وجوه را در اختیار دارند، اما به مشتریان از طریق یک وب‌سایت یا برنامه و یک حساب شخصی به وجوه خود دسترسی دارند. صرافی‌ها به‌طور عمومی جزئیات آن آدرس‌های واریز / برداشت را به اشتراک می‌گذارند، بنابراین اتصال یک صرافی به طیف وسیعی از آدرس‌ها آزادانه در دسترس است.

ده کشور برتر برای فعالیت کریپتو

بر اساس گزارش «جغرافیای ارزهای دیجیتال در سال2020 Chainalysis » کشورها را به شرح زیر رتبه‌بندی کرد:

1. ویتنام

2. هند

3. پاکستان

4. اوکراین

5.کنیا

6. نیجریه

7. ونزوئلا

8. ایالات متحده آمریکا

9. توگو

10. آرژانتین

همراهان عزیز در ظاهر، این فهرست شاید کمی شگفت‌انگیز بنظر بیاید، اما به یاد داشته باشید که این تعداد مطلق کاربران را اندازه‌گیری نمی‌کند، بلکه تولید ناخالص داخلی سرانه و جمعیت را منعکس می‌کند.

کشور برتر برای پذیرش کریپتو بر اساس شاخص Chainalysis، ویتنام است، کشوری جوان با فناوری، با فرهنگ سفته‌بازی که طرفدار سرمایه‌گذاری است و حواله‌ها جزء مهمی از تولید ناخالص داخلی است (در سال 2020 کمی بیش از 6 درصد طبق گزارش World داده‌های بانکی). این زمینه مناسبی برای پذیرش ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند و می‌تواند نشان­ دهنده‌ی روبه رشد در صنعت ماینینگ هم در نظر گرفت.

حضور هند و پاکستان در جایگاه‌های دوم و سوم شاخص جهانی پذیرش کریپتو نیز نباید تعجب آور باشد. زیرا خرید ماینر و یا فروش ماینر و یا حواله در هر دو کشور که دارای جمعیت جوانی، افزایش نفوذ تلفن همراه، و رشد طبقات متوسط ​​تحصیل کرده، و از نظر مالی زیرک در عین حال فاقد فرصت سرمایه‌گذاری در گزینه‌های جایگزین برای ارزهای ملی هستند مهم است.

چهار کشور از 10 کشور برتر نیجریه، ونزوئلا، آرژانتین و کنیا بر قدرت کریپتو به عنوان پوششی در برابر تورم فوق‌العاده تاکید می‌کنند که هر کدام به درجات مختلفی از آن رنج می‌برند و خرید دستگاه ماینر در این کشورها رونق خوبی دارد.

برای همه کشورهای موجود در لیست به استثنای ایالات متحده حواله بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهد، که رمزنگاری راه‌حلی رو به افزایش در رقابت با گزینه‌های موجود نسبتاً گران مانند Western Union یا Moneygram است. (مانی‌گرم‌ یا وسترین‌یونیون شرکت در زمینه جابه‌جایی پول در سراسر جهان است.)

 

داده‌های نظرسنجی

خارج از روش تحلیل زنجیره‌ا‌ی، رایج‌ترین رویکرد برای سنجش پذیرش کریپتو در کشورها، از طریق نظرسنجی است. اما مشکلات متعددی با داده‌های نظرسنجی وجود دارد:

  • نتیجه‌گیری بر روی نمونه‌های کوچک / مغرضانه گرفته می‌شود.
  • روش‌های نظرسنجی به طور آشکار ضعیف هستند.
  • تأیید ادعاهای پاسخ‌دهندگان برای اثبات مالکیت بسیار دشوار است.
  • نتایج نظرسنجی اغلب به‌عنوان وسیله‌ای برای جذب مخاطب استفاده می‌شود که نشان می‌دهد روش‌ها به‌ویژه قوی نیستند.

گفته می‌شود، داده‌های نظرسنجی وجود دارد که به طور مستقل به نتایج مشابهی با Chainalysis می‌رسد و به داده‌های آنها اهمیت می‌دهد. طبق نظرسنجی جهانی مصرف‌کنندگان Statista ، گزارش شده است که حدود 27 درصد از پاسخ‌دهندگان ویتنامی در سال 2021 دارای ارزهای رمزنگاری شده یا از آنها استفاده کرده‌اند. در حالی که یک نظرسنجی جدیدتر Finder.com (از آوریل 2022) نشان می‌دهد پس از هند و نیجریه، 26.2 درصد ویتنامی‌ها دارای ارزهای دیجیتال هستند. با این حال، یافته‌های نظرسنجی با تحقیقات Pew در نوامبر 2021 مطابقت ندارد که نشان می‌دهد 16 درصد از آمریکایی‌ها در نوعی از ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری یا معامله کرده‌اند (که بالغ بر 50 میلیون نفر است).

 

کجا می‌توان با استفاده از کریپتو تجارت کرد

تفاوت زیادی بین داشتن کریپتو و امکان تردد با کریپتو، پرداخت برای کالاها و خدمات با ارز دیجیتال وجود دارد. در واقع، رتبه‌بندی Merchant Machine از کشورهایی که بیشترین تعداد کسب‌وکارهایی که پرداخت‌های رمزنگاری شده را در سال 2022 می‌پذیرند، کاملاً متفاوت از کشورهایی است که پذیرش کریپتو را رتبه‌بندی می‌کنند. تفاوت قابل توجه تعداد شهرهای اروپایی در لیست است.

اینها 10 شهر با بیشترین تعداد مشاغلی هستند که پرداخت‌های ارز دیجیتال را می‌پذیرند:

  • آمستردام، هلند
  • وین، اتریش
  • مادرید، اسپانیا
  • برلین، آلمان
  • بانکوک، تایلند
  • آتن، یونان
  • پاریس، فرانسه
  • سئول، کره جنوبی
  • کاراکاس، ونزوئلا
  • بوگوتا، کلمبیا

 

سخن آخر

دلیل اینکه بوگوتا مشاغل زیادی دارد که از رمزنگاری استقبال می‌کنند ممکن است به این واقعیت مرتبط باشد که مقامات این شهر در سال 2021 برنامه‌ای را برای تامین مالی شرکت‌های بلاک‌چین برای تبدیل کلانشهر کلمبیا به شهری هوشمندتر اعلام کردند.

از سوی دیگر، در ونزوئلا، کریپتو شکاف‌های یک اقتصاد در حال شکست را پر می‌کند، زیرا تورم فوق‌العاده و تحریم‌های ایالات متحده با هم ترکیب شده‌اند تا ارزش پول ونزوئلا را تا حدی کاهش دهند که تقریباً بی‌ارزش شده است. همراهان عزیز داراماینر سپاس‌گذار هستیم که تا آخر مقاله همراه ما بودید، پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button