کمترین کارمزد مربوط به کدام ارز دیجیتال است؟

فهرست مطالب

کارمزد تراکنش کریپتو اساساً کارمزدی است که هنگام انتقال سکه از یک حساب به حساب دیگر از کاربران دریافت می‌شود. برای عبور و ثبت تراکنش در بلاک‌­چین، کارمزد تراکنش مشخصی دریافت می‌شود. باید به این نکته توجه داشته باشید که کارمزد تراکنش از سکه‌ای به سکه دیگر متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد. هدف اصلی از کارمزد تراکنش‌های رمزنگاری این است که اطمینان حاصل شود تراکنش اعتبار دارد تا پلتفرم مربوطه را در حال اجرا و توسعه برای تراکنش امن نگه دارد.

یافتن ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد تراکنش چالش برانگیزتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. زیرا تقریباً هر پروژه ادعا می‌کند که کارمزدهای آن پایین‌ترین در بازار است. با این حال، اگر مبتدی هستید، سرمایه‌گذاری پول خود در پروژه‌هایی با کمترین کارمزد تراکنش می‌تواند به میزان قابل توجهی بر بازگشت سرمایه شما تأثیر بگذارد. در این مقاله ما چندین ارز دیجیتال برتر با کمترین تراکنش را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما تا آخر مقاله همراه باشید.

 

انواع کارمزد معاملات

در حالی که ما معمولاً کارمزد تراکنش را به عنوان کمیسیون شبکه یک ارز رمزنگاری خاص، یعنی انتقال عملیاتی سکه‌های آن به آدرسی دیگر در نظر می‌گیریم، اما تنها این نیست. ما باید انواع دیگر کارمزدهایی را که در حال حاضر وجود دارند را نیز در نظر بگیریم. مانند:

 

  • کارمزد تراکنش بلاک‌چین یا کارمزد شبکه:

    کارمزد تراکنش بلاک‌چین نوعی کارمزد است که به عنوان انگیزه‌ای برای استخراج‌کنندگان در شبکه استفاده می‌شود. ماینینگ (و همچنین سرمایه‌گذاری) مقادیر کمی از ارزهای دیجیتال هستند که برای پردازش یک تراکنش به ماینرها اختصاص داده می‌شوند. این پرداخت‌های کوچک به استخراج‌کنندگان و سهامداران برای کار انجام شده پاداش می‌دهد. تمام تراکنش‌های جدید در بلاک‌چین در فواصل زمانی معین در بلوک‌ها ثبت می‌شوند. اولین رکورد از تمام تراکنش‌های جدید توسط ماینری انجام می‌شود که موفق به دریافت سکه بعدی شده است. علاوه بر این، ماینر برای این عمل پاداش نیز دریافت می‌کند.

 

  • کارمزد تبادل کریپتو:

    به غیر از کمیسیون استخراج، هزینه مبادله نیز وجود دارد. همه صرافی‌های ارزهای دیجیتال از کاربران خود کارمزد دریافت می‌کنند. این یکی از راه‌های کسب درآمد همراه با فروش فضای تبلیغاتی و دریافت کارمزد لیست از ICO است که می‌خواهند توکن خود را در صرافی ببینند.

 

  • هزینه‌های کیف پول:

    نوع دیگری از کمیسیون هزینه‌های کیف پول است که برای استفاده از یک کیف پول خاص دریافت می‌شود. این پول صرف توسعه نرم افزار و نگهداری کیف پول دیجیتال می‌شود. همچنین برای زمانی که می‌خواهید مقدار مشخصی سکه را خارج کنید، ممکن است هزینه‌های برداشت وجود داشته باشد.

 

ارزهای دیجیتال با کمترین کارمزد

 

ارز دیجیتال Stellar

Stellar یک فناوری پرداخت منبع باز است که توسط Jed McCaleb تأسیس شده است. نکته جالب این است که مک‌کالب همچنین یکی از بنیانگذاران ریپل، یکی دیگر از شبکه‌های تبادل ارز و حواله است. این یکی بودن بنیان­گذار یکی از دلایلی است که این دو شبکه شباهت‌های زیادی بهم دارند. این پلتفرم برای انتقال سریع و مطمئن منابع مالی با حداقل هزینه طراحی شده است، در واقع، هر تراکنش فقط 0.00001 XLM هزینه دارد.

 

ارز دیجیتال Tamadog

Tamadog یکی از جدیدترین پروژه‌های بلاک‌چین متاورس است که به صورت پیش فروش در دسترس است. این پروژه بر اساس بهترین شیوه‌های بلاک‌چین طراحی شده است. همچنین نامزد دریافت کمترین کارمزد تراکنش ارز دیجیتال است. یعنی، تمام تراکنش‌هایی که با استفاده از توکن بومی پلتفرم TAMA انجام می‌شود، کارمزد صفر دارند.

 

ارز دیجیتال NANO

نانو ارز دیجیتال دیگری است که برای تسهیل پرداخت‌های ایمن و عملاً فوری طراحی شده است. این شبکه با نام RaiBlocks (XRB) در سال 2014 راه‌اندازی شد و در ژانویه 2018 به نانو تغییر نام داد. این شبکه از یک ساختار داده شبکه بلوکی منحصر به فرد استفاده می‌کند که در آن هر گره بلاک‌چین خود را اجرا می‌کند. این برخلاف بلاک‌چین‌های سنتی است که در آن گره‌ها برای اضافه کردن بلوک‌ها به یک بلاک‌چین مشترک با یکدیگر رقابت می‌کنند. با این حال، آنچه در مورد شبکه NANO منحصر به فرد است این است که تراکنش‌ها کاملاً بدون کارمزد هستند.

 

ارز دیجیتال کاردانو

کاردانو در سال 2017 توسط چارلز هاسکینسون، که یکی از بنیانگذاران اتریوم نیز هست، تاسیس شد. این یک بلاک‌چین مبتنی بر جامعه است که از تحقیقات بررسی شده برای جلوگیری از مشکلاتی که سایر ارزهای دیجیتال با آن مواجه هستند، مانند مقیاس پذیری و قابلیت همکاری، استفاده می‌کند­. کارمزد تراکنش آن بسیار بالاتر از دو سکه قبلی است که در بالا ذکر شده است، اما در مقایسه با ETH و BTC هنوز بسیار پایین است.

 

ارز دیجیتال IOTA

آیوتا یکی از سازگارترین ارزهای دیجیتال در این لیست و یک ارز با پروتکل باز است. بنیاد آیوتا یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در برلین است که مدیریت توسعه توکن آیوتا را بر عهده دارد. آیوتا به هیچ وجه کارمزد تراکنش‌های رمزنگاری را دریافت نمی‌کند. در شبکه IOTA نیز هیچ ماینری وجود ندارد و هر تراکنش را می‌توان بدون نیاز به قدرت محاسباتی انجام داد. این نیز نیاز به پرداخت هرگونه هزینه را نفی می‌کند.

 

ارز دیجیتال لایت‌کوین

لایت‌کوین به دلیل شباهت‌های موجود در پروتکل آن، اغلب به عنوان بیت‌کوین لایت شناخته می‌شود. این سکه توسط چارلی لی در اکتبر 2011 تاسیس شد و آن را به یکی از قدیمی‌ترین سکه‌های موجود تبدیل کرد. این ارز دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده است که تبادل ارزش تقریباً آنی نظیر به همتا را با هزینه‌های مقرون به صرفه ارائه می‌دهد. این یکی از دلایلی است که کارمزد تراکنش بسیار پایینی در حدود 0.007 دلار دارد. با این حال، بر خلاف سایر سکه‌های موجود در لیست، زمان پردازش کمی کند است. انجام هر تراکنش به طور متوسط ​​2 دقیقه طول می‌کشد.

 

ارز دیجیتال Dash

Dash به سرعت در حال تبدیل شدن به یک انتخاب محبوب در بین سرمایه‌گذاران و کاربران ارزهای دیجیتال است. میانگین کارمزد تراکنش برای دش بین 0.2 تا 0.3 دلار است که به طور قابل توجهی ارزان‌تر از بیت‌کوین است. مهمتر از آن، سرعت تراکنش در Dash به طور قابل توجهی بالاتر است. این در اصل یک فورک لایت کوین است که به نوبه خود یک فورک بیت‌کوین است. بسیاری از تجار و صرافی‌ها اکنون Dash را می‌پذیرند.

 

ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک

Ethereum Classic یک هارد فورک از اتریوم است که در جولای 2016 راه اندازی شد. عملکرد اصلی آن به عنوان یک شبکه قرارداد هوشمند، با قابلیت میزبانی و پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) است. رمز اصلی آن ETC است. از زمان راه‌اندازی، Ethereum Classic به دنبال متمایز کردن خود از اتریوم بوده است. نقشه راه فنی این دو شبکه با گذشت زمان بیشتر و بیشتر از یکدیگر فاصله می‌گیرد.

 

سخن آخر

همراهان عزیز ما در ادامه همین مطلب به شما  نشان خواهیم داد که چطور می‌توانید ارزی را پیدا کنید که کمترین کارمزد را داشته باشد، اما باید در نظر بگیرید که چنین کارمزدهایی در طول زمان به طور چشمگیری تغییر می‌کنند.

  • می‌توانید اطلاعات را به صورت آنلاین دریافت کنید، برای مثال وب‌سایت‌هایی مانند Bitinfocharts را بررسی کنید تا کارمزدهای شبکه فعلی را برای ارزهای دیجیتال قدیمی، اما طلایی پیدا کنید.
  • برای یافتن اطلاعات مربوط به کارمزد صرافی یا کیف پول، فقط سؤالات متداول سرویس صرافی مورد استفاده خود را بررسی کنید.
  • اگر به خرید و فروش ارزهای دیجیتال علاقه دارید، مجموعه صرافی‌ها را با کمترین کارمزد بررسی کنید. به عنوان مثال، درSwapSpace می‌توانید تفاوت نرخ صرافی‌های مختلف را روی صفحه مشاهده کنید. این به یافتن یک معامله خوب کمک می‌کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button