گرید تریدینگ چیست؟ راهنمای مبتدی

گرید تریدینگ چیست؟ راهنمای مبتدی
فهرست مطالب

نوسانات قیمت در بازار کریپتو فرصت زیادی را برای سودآوری معامله گران فراهم می کند. با این حال، همان شرایطی که به معامله‌گران مزیت بیشتری برای کسب سود می‌دهد می‌تواند سقوط دارایی آنها را نیز به همراه داشته باشد. با باز بودن بازار 24 ساعته در چنین محیط پرنوسانی، معامله‌گران احتمال دارد، فرصت خوب معاملاتی را از دست بدهند. برای همین ربات های معاملاتی کریپتو ثابت کرده اند که می شود از دست دادن چنین شرایط معاملاتی را به میزان قابل توجهی کاهش داد. به عبارتی ربات های گرید تریدینگ برای بسیاری از معامله گران در همین راستا می توانند معجزه کنند. اما گرید تریدینگ چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

در این مقاله، ما به مکانیزم این نوع تجارت می پردازیم و یک استراتژی گرید تریدینگ موفق که می توانید خودتان پیاده سازی کنید را به شما همراهان عزیز نشان خواهیم داد. با ما همراه باشید.

گرید تریدینگ چیست

گرید تریدینگ یک استراتژی معاملاتی خودکار است که در آن یک معامله گر سفارش های افزایشی را در زیر و بالاتر از یک سطح قیمت تعیین شده قرار می دهد. این فرآیند تجارت تلاشی برای سود بردن از نوسانات بازار کریپتو است.

به این ترتیب، ربات‌ها به‌طور خودکار سفارش‌ها را در محدوده‌های قیمتی از پیش تعیین‌شده قرار می‌دهند. این یک شبکه معاملاتی از سفارشات ایجاد می کند که حرکات بالقوه مختلف بازار را پوشش می دهد. بنابراین، در اصل، معامله‌گران محدوده‌ها را بر اساس این ایده تعیین می‌کنند که قیمت دارایی در آن محدوده نوسان می‌کند و سپس از حرکت بالا و پایین قیمت سود می‌برند.

دانستنی : آیا می دانستید بدون دغدغه ی هزینه ی برق می توانید استخراج بیت کوین انجام دهید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در ارتباط باشید.

گرید تریدینگ چگونه کار می کند

هر معامله‌گری با تعیین پارامترهای محدوده معاملاتی در صرافی ارز دیجیتال به انتخاب خود شروع می‌کند. این محدودیت های بالا و پایین است که آنها سفارشات خرید و فروش خود را در آنجا قرار می دهند. تجارت گرید دستورات از پیش تعیین شده را به منظور ایجاد حداکثر سود برای هر معامله در محدوده قیمتی ساختار شبکه تعیین شده اجرا می کند.

گرید ناحیه‌ای است که این معاملات در آن ترسیم می‌شوند و سطوح قیمت‌ها شبیه خطوط شبکه در یک شبکه است. به خاطر داشته باشید که فاصله بین هر خط شبکه معمولاً همیشه یکسان است.

در مرحله بعد، معامله گر حداکثر سطح قیمتی را که در آن هیچ سفارش فروش نمی تواند اجرا شود را در بالا تعیین می کند و همچنین حداقل سطح قیمتی را که در آن هیچ سفارشی در زیر اجرا نمی شود، تعیین می کند. سفارش‌های خرید دارای سفارش‌های فروش مربوطه هستند که در سطوح بالاتر از سفارش‌های خرید تنظیم شده‌اند.

بیایید از اتریوم به عنوان مثال استفاده کنیم

می توانید سفارشات خرید را با افزایش 500 دلاری زیر قیمت تعیین کنید. بنابراین اگر قیمت اتریوم 2000 دلار است، می توانید سفارشی را در 1500 دلار، 1000 دلار و 500 دلار تنظیم کنید. به همین ترتیب، شما همین کار را با سفارش‌های فروش انجام می‌دهید اما 500 دلار بیشتر از قیمت فعلی افزایش می‌یابد. ربات به طور خودکار این سفارشات خرید و فروش را با توجه به این پارامترها اجرا می کند.

ایجاد استراتژی گرید تریدینگ

وقتی استراتژی خود را بر روی نمودار ترسیم می کنید، می بینید که گرید شروع به شکل گیری می کند. برای ایجاد یک گرید تریدینگ موفق، مراحل زیر را در نظر بگیرید.

قیمت شروع را تعیین کنید

این مرحله بسیار مهم است زیرا شما نمی توانید یک گرید بدون خط مبنا ایجاد کنید. در حال حاضر، باید با عمل قیمت آشنا باشید و بتوانید محدوده ای را که دارایی در آن معامله می شود را تعیین کنید.

پیپ :فاصله را انتخاب کنید

شما باید فواصل “پیپ” که در استراتژی خود استفاده می کنید را تعیین کنید. پیپ ها به افزایش هایی مانند هر 100 دلار زیر یا بالاتر از قیمت اشاره دارد. بنابراین، می توانید با انتخاب ده پیپ به عنوان مثال شروع کنید. اگر قیمت دارایی 200 دلار باشد، سفارشات خرید شما در 190 دلار، 180 دلار و غیره باقی می ماند. راه اندازی توقف ضرر به طور خودکار موقعیت ها را با قیمت از پیش تعیین شده پس از وقوع مقدار معینی از ضرر می فروشد. این امر ضرر را به حداقل می رساند و در عین حال سود را به حداکثر می رساند.

با روند یا خلاف روند

اگر ندانید به دنبال چه چیزی باشید، تعیین این موضوع می تواند مشکل باشد. معامله “با روند” به معنای ترسیم سفارشات خود در جهت روند قیمت دارایی است. بنابراین، با قیمت 500 دلار با ده پیپ، سفارشات خرید را 510 دلار، 520 دلار و غیره تعیین می کنید. این استراتژی نیاز به خروج دارد زمانی که همه چیز خوب پیش می رود تا در سود قفل شود. با این حال، معامله “بر خلاف روند” به این معنی است که شما موقعیت هایی را در جهت مخالف روند بگیرید. این اغلب منجر به استفاده از اصلاحات می شود.

کلیک : برای مشاهده دستگاه ماینرهای داراماینر کلیک کنید.

مزایا و معایب گرید تریدینگ

معاملات گرید زمانی مفید است که قیمت ها در یک بازار جانبی یا در محدوده خاصی حرکت کنند. این به این دلیل است که دارایی ها برای مدت طولانی در یک محدوده ی محدود نوسان می کنند. در حالی که این نوع معاملات مزایای بسیار زیادی مانند قابلیت سفارشی‌سازی و نقدینگی مبادله‌ای را برای معامله‌گران فراهم می‌کند، هنوز هم برخی از هشدارها وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. بیایید به مزایا و معایب آن ها زیر بپردازیم.

مزایا

اتوماسیون بالا : استراتژی معاملاتی زیربنایی برای این نوع معاملات منطقی است. این امر باعث می‌شود ربات‌ها به راحتی وظایف برنامه‌ریزی شده‌شان را که به احساسات و روند بازار بی‌ربط هستند، انجام دهند. در واقع، این سطوح اتوماسیون بالایی را فراهم می کند که به طور موثر عمل می کند.

مدیریت ریسک پیشرفته : هنگام استفاده از ربات، می‌توانید مستقیماً تنظیمات را به گونه‌ای پیکربندی کنید که بر پاداش‌ها و سودآوری شما تأثیر زیادی بگذارد. این به نوبه خود کنترل بیشتری به شما می دهد و ضرر معاملات با ریسک بالا را کاهش می دهد.

احساسات را از تجارت حذف می کند : احساساتی مانند خشم، ترس و طمع عوامل محرک در سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال، به ویژه تجارت هستند. استفاده از ربات‌های معاملاتی، وابستگی عاطفی را به حداقل می‌رساند زیرا این فرآیند خودکار و از طریق منطق و قوانین پردازش می‌شود.

معایب

انتظار طولانی برای بازه‌های زمانی بزرگ‌تر : پنجره‌های بازه زمانی بزرگتر از شما می‌خواهند هفته‌ها یا حتی بیشتر در معامله بمانید. این در نهایت باعث کاهش سود خواهد شد. در این سناریو، صبر کلیدی است.

اگر بازار بیش از حد جهت دار باشد، سیستم شکست می خورد : برای موفقیت این استراتژی، باید عقب نشینی های مداوم در بازار وجود داشته باشد. این نوع از مسیر بازار فقط بر علیه شما کار خواهد کرد زیرا ضرر را نمی توان میانگین کرد.

نظارت دائمی: این زمانی اتفاق می افتد که از یک ربات معاملاتی استفاده نمی شود. یک معامله گر باید مراقب قیمت باشد، و با بازاری که 24 ساعت باز می ماند، تقریبا غیرممکن است. این امر ناگزیر باعث می شود که معامله گران سفارش های مهم زمان بندی شده را از دست بدهند.

ربات های تجارت گرید

ربات ها برای مدت طولانی در بازارهای معاملاتی وجود داشته اند. پس همراهان عزیز وقتی نوبت به بازار ارزهای دیجیتال 24 ساعته می شود، بهتر است یاد بگیرید که از آنها استفاده کنید. ربات‌های تجارت گرید صرفاً کدها یا الگوریتم‌های تجاری هستند که کل فرآیند شبکه را خودکار می‌کنند. معامله‌گران ربات‌ها را برنامه‌ریزی می‌کنند تا سفارش‌ها را با قیمت‌های بازه‌ای مشخص اجرا کنند.

این مزایا شامل تصمیم‌گیری‌های منطقی سریع‌تر، سفارشی‌سازی تجارت و فرصت ادامه کسب سود است. به عنوان مثال، بایننس هم یک ربات معاملاتی داخلی و هم ربات های گرید دارد. در واقع، بایننس دارای بیشترین تعداد ربات های معاملاتی در بین صرافی هایی است که از ربات ها پشتیبانی می کند. تا از شاخص‌ها و قوانین از پیش تعیین‌شده برای رسیدن به سیگنال‌های تجاری سودآور استفاده می‌کند. شما می توانید از هر کدام که متناسب با نیازهای تجاری شما است انتخاب کنید. برخی را می توان برای مارجین و برخی دیگر را برای معاملات آتی استفاده کرد.

تعمیر : اگر دستگاه ماینر شما نیاز به تعمیر دارد کلیک کنید.

راه اندازی یک استراتژی گرید تریدینگ موفق

دقت داشته باشید که تجارت گرید مزیت های معاملاتی عظیمی را در بازارهای فارکس و کریپتو فراهم می کند. و در حالی که ممکن است خطراتی وجود داشته باشد، مانند هر سرمایه گذاری، مزایا قطعاً از معایب آن بیشتر است. موفقیت این استراتژی ها عمدتاً به سه جزء متکی است: استراتژی ورود ، مدیریت ریسک تعریف شده، و اندازه موقعیت استراتژیک.

استراتژی های ورودی را می توان بر اساس سایر شاخص های معاملاتی یا الگوی کلی قیمت در نمودار تعیین کرد. در مورد مدیریت ریسک، این شامل تنظیم سطوح “توقف ضرر” و “سود گرفتن” برای محافظت از سود و جلوگیری از ضرر است. برای مدیریت پول خود، اندازه هر معامله و تعداد معاملات انجام شده در هر شبکه را تعیین کنید. در مجموع، اگر سفارشات تجاری خود را به صورت استراتژیک برنامه ریزی کنید و از کمک ربات های تجارت گرید استفاده کنید، می توانید به طور قابل توجهی شانس موفقیت خود را افزایش دهید .

سوالات متداول

 چگونه می توانم گرید تریدینگ را شروع کنم

شما می توانید با تعیین سفارشات خرید و فروش خود در فواصل افزایشی در اطراف یک قیمت معین شروع کنید. سفارش‌های خرید باید زیر قیمت تعیین‌شده تنظیم شوند در حالی که سفارش‌های فروش باید در بالا تنظیم شوند. این سفارشات باید پس از انجام معاملات، بهترین سود ممکن را به همراه داشته باشد.

آیا گرید تریدینگ سودآور است

ثابت شده است که تجارت گرید یک استراتژی بسیار سودآور برای معامله گرانی است که به دنبال سود بردن از یک بازار بی ثبات در ارزهای دیجیتال هستند. دلیل این امر این است که سفارشات خرید با قیمت های پایین تنظیم می شوند و با قیمت های بالاتر فروخته می شوند. استفاده از ربات های تجارت گرید به دلیل عملکردهای خودکار، شانس سودآوری را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. در غیر این صورت، معامله گران ممکن است سفارشات خوب و به موقع را از دست بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button