استفاده از گرمای تولید شده توسط ماینرها در صنایع

فهرست مطالب

همه‌ی ما می‌دانیم که استخراج بیت‌کوین یک صنعت انرژی‌بر است و برق زیادی مصرف می‌کند. در کنار این موضوع، ماینرها وقتی شروع به استخراج می‌کنند مقادیر زیادی گرما را تولید می‌کنند. برای رفع این مشکلات برخی از شرکت‌هایی که فارم اجاره می‌دهند با یکدیگر در حال رقابت هستند تا با بررسی راه‌های مختلف برای بازیابی و استفاده مجدد از گرمای تولیدی، راهی برای جبران هزینه‌های برق پیدا کنند. اما سوال اینجاست که شرکت‌های اجاره دهنده‌ی فارم و کسانی که ماینر خرید می‌کنند از چه راه‌های مختلفی این خلا را پر می­­کنند؟

برای اینکه ذهن شما برای خواندن این مقاله بیشتر آماده شود، به چند سال قبل‌ بر می‌گردیم. زمانی که در سال‌های اولیه استخراج بیت‌کوین توسط ماینرها، منتقدان رمزارزها برای اینکه دنیای ارز دیجیتال را ناکارآمد نشان دهند شروع به عیب جویی درباره آن­ کردند. یکی از ایرادهایی که بیشتر روی آن پا فشاری می‌کردند این بود که استخراج بیت‌کوین موجب تولید گرمای بیشتر و مصرف انرژی(برق) بیشتری می‌شود. آن‌ها هشدار می‌دادند که اگر جلوی آن را نگیریم صدمات جبران ناپذیری را در آینده شاهد خواهیم بود. شما در مورد اثبات یا رد این ادعا چه نظری دارید؟ آیا گرمای تولیدی از استخراج ماینرها برای زیست محیط ضرر دارد؟

ما در این مقاله با بررسی گرمای تولیدی توسط ماینر­ها و استفاده‌ی آن در صنایع­ به شما نشان خواهیم داد که چقدر این ادعا نادرست است. و به شما راه‌هایی نشان خواهیم داد که بدون هیچ دردسری اجاره فارم و یا خرید ماینری انجام دهید که مصرف انرژی (برق) کمتری داشته باشد. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

 

استخراج بیت‌کوین رفع بحران انرژی جهانی

بیت‌کوین به دلیل نیاز به انرژی بسیار زیاد برای استخراج بدنام است. آمار کلی در مورد استخراج بیت‌کوین نشان می‌دهد که سالانه 91 تراوات برق که بیشتر از میزان مصرف کل کشور فنلاند در یک سال است مصرف می‌شود. چنین فرآیندی مقدار زیادی گرما تولید می‌کند. انتشار کربن حاصل از استخراج بیت‌کوین می‌تواند گرمایش جهانی را به بالای ۲ درجه سانتی گراد برساند. متخصصان برای رفع مشکلات بالایی استفاده از گرمای تولیدی توسط ماینرها را به شدت پیشنهاد می­کنند. آنها عقیده دارند که استفاده از گرمای تولیدی می‌تواند هزینه‌ی برق و ردپای کربن حاصل از استخراج بیت‌کوین را خنثی کند.

از طرفی گرمای تولیدی از استخراج بیت‌کوین می‌تواند به مبارزه با بحران انرژی جهانی به ویژه در طول زمستان برای گرمایش کمک شایانی کند. در ادامه مقاله صنایعی را برای شما تشریح خواهیم کرد که با گرمای تولیدی توسط استخراج ماینرها توانسته‌اند به نحو احسن استفاده کنند و  خلائی را که منتقدان بر آن عیب‌جویی می‌کردند را پر کنند.

 

استفاده از گرمای تولید شده توسط ماینر در صنعت کشاورزی

  • استخراج بیت‌کوین برای تولید توت فرنگی

Le Caveau à Légumes یک مزرعه توت فرنگی کانادایی در نوویل، کبک است. این مزرعه از سال 2018 از گرمای اضافی تولید شده توسط ماینرهای کریپتو برای مبارزه با یخ‌زدگی و محافظت از توت فرنگی‌های خود در برابر نابودی استفاده می‌کند. این مزرعه بر فناوری ایجاد شده توسط استارت آپ Heatmine مستقر در کبک متکی است. یک واحد از واحدهای این شرکت می تواند 75000 Btu/h گرما در ساعت تولید کند. این واحد کشاورزی امیدوار است که «گرمای تقریباً رایگان» تولید کند. زیرا سود حاصل از استخراج کریپتو می‌تواند حدود 75 تا 100 درصد هزینه‌های تولید را پوشش دهد.

 

  • پرورش سبزیجات با استفاده از گرمای تولیدی ماینر

در سال 2020، شرکت استخراج ارز دیجیتال جنسیس ماینینگ، مستقر در سوئد، پروژه ای را برای بازیافت گرمای تولید شده توسط استخراج کریپتو آغاز کرد. برای این پروژه، Genesis Mining یکی از ظروف ذخیره‌سازی استخراج رمزنگاری خود را از طریق یک سیستم مجرای هوا گرمای تولیدی از ماینر را به یک گلخانه متصل کرد. این سیستم گرمای تولید شده از استخراج کریپتو را به گلخانه ای میبرد که میوه و سبزیجات تولید می­کند.

آندریاس جوهانسون، مدرس ارشد دانشگاه فنی لولئو، پیش‌بینی می‌کند که اگر این پروژه بتواند گلخانه را تا 20 درجه سانتیگراد گرم کند، اندازه گلخانه می‌تواند سه برابر شود. این به Genesis Mining اجازه می‌دهد تا پروژه را مقیاس‌بندی کند و از خروجی حرارتی استخراج بیت‌کوین حداکثر استفاده را ببرد. علاوه بر این­ها، بسیاری از شرکت‌ها در سراسر جهان تلاش کرده‌اند تا گرمای تولید شده توسط استخراج بیت‌کوین را برای گرم کردن گلخانه‌ها اعمال کنند. برخی از ماینرهای کریپتو در مقیاس کوچک، حتی شروع به استفاده گرمای تولید شده توسط استخراج کریپتو برای گرم کردن خانه های خود کرده‌اند.

 

نورث ونکوور: اولین شهر که بیت­‌کوین آن را گرم می­‌کند

نورث ونکوور در تلاش است تا اولین شهری باشد که از استخراج بیت‌کوین برای گرم کردن ساختمان‌هایش استفاده می­‌کند. دولت مردان به همین خاطر با شرکت­های بزرگ که ماینر تولید می‌کنند در تعامل هستند که با آن­ها همکاری کنند. آن‌ها امیدوارند نتیجه این ابتکار تامین گرما برای ساکنان شمال ونکوور در سال 2022 باشد.

 

نتیجه‌گیری

 ما در این مقاله چند صنعت را بررسی کردیم که با استفاده از گرمای تولیدی توسط ماینر توانسته‌اند به کسب‌کار خود رونق دهند. این صنایع باعث شدند که این گرما هیچ معایبی برای محیط زیست نداشته باشد. خرید ماینر و یا اجاره فارم برای استخراج بیت‌کوین دارایی ما را از تورم حفظ می‌کند. به ما اجازه می‌دهد که به راحتی در عرض مدت کوتاهی ارز از قاره‌ای به قاره‌ی دیگری انتقال دهیم. خیلی از مزایای دیگر کافی نیست!

آیا واقعا رمزارزها بین طلا و اسکناس‌های کاغذی، مستحق پادشاه بودن و یا پادشاه شدن را ندارند؟ این روزها شاید بیت‌کوین در بازار شرایط نسبتا خوبی نداشته باشد اما متخصصان ارز دیجتال بر این عقیده­ هستند که در آینده  یک بیت‌کوین به صد هزار دلار خواهد رسید و سال 2022 بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال است. شرکت داراماینر شرایطی را فراهم کرده هست که شما بدون دغدغه‌ی گرمای تولیدی توسط ماینر به آسانی و با چند کلیک ساده فارم اجاره کنید. یا ماینری مثل S19 pro خریداری کنید. دستگاه ماینر S19 که خنک کننده ی قوی دارد و سرمایه‌ی شما را در عرض کوتاهی چند برابر می‌کند.

همچنین اگر سرمایه‌ی کمی دارید شرکت داراماینر وام به مشتریان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی وام مقاله‌ی «خرید ماینر قانونی با وام» را مطالعه فرمایید. تیم ما بهترین آرزوها را برای شما دارد و از شما ممنون هستیم که تا آخر مقاله کنار ما بودید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button