معرفی کیف پول مای سلیوم (Mycelium)

معرفی کیف پول مای سلیوم
مای سلیوم یک کیف پول تکرارپذیر است که برای ذخیره بیت کوین بکار می‌رود. امکان نگهداری از هیچ دارایی دیجیتال دیگری روی Mycelium وجود ندارد. از سوی دیگر، برنامه موبایلی آن، برای هر دو دسته از کاربران iOS و اندروید تهیه شده است.
فهرست مطالب

کیف پول مای سلیوم، یکی از نخستین کیف پول‌هایی بود که در جهان رمزارزها پا به عرصه حیات گذاشت. این کیف پول نخستین بار در سال 2008 راه اندازی گردید. مای سلیوم یک کیف پول موبایلی است، که انواع متعددی از حساب‌ها را عرضه می‌نماید. حساب‌های سلسله مراتبی قطعی (HD)، حساب‌های تک آدرسی، حساب‌های فقط مشاهده‌ای، حساب‌های شناسه بیتی، و حساب‌های سخت افزاری، چند نمونه از حساب‌های ارائه شده روی کیف پول مای سلیوم هستند. کیف پول مای سلیوم، یکی از مطمئن‌ترین پلتفرم‌ها به منظور انتقال، ذخیره و معامله‌ی بیت کوین است. این کیف پول ماهیت متن باز دارد، و با بیشترین سرعت ممکن به شبکه BTC وصل می‌شود. امکان ادغام مای سلیوم، در سایر کیف پول‌ها مهیا می‌باشد. این کیف پول جایزه‌ی بهترین اپلیکیشن موبایلی سال 2014 را نصیب خود کرده است.

در این مقاله‌ی مروری راجع به کیف پول مای سلیوم، بحث را به سمت کارمزدها، ویژگی‌ها، سطح امنیت، مزایا و معایب، و بسیاری موضوعات دیگر هدایت نموده‌ایم.

کیف پول مای سلیوم چیست؟

مای سلیوم یک کیف پول تکرارپذیر است که برای ذخیره بیت کوین بکار می‌رود. امکان نگهداری از هیچ دارایی دیجیتال دیگری روی Mycelium وجود ندارد. از سوی دیگر، برنامه موبایلی آن، برای هر دو دسته از کاربران iOS و اندروید تهیه شده است. مهندسان سخت افزار حاضر در تیم طراحی مای سلیوم، یک واسط کاربری ساده را تهیه نموده‌اند. چنین واسطی براحتی بین حساب‌های مختلف جابه جا می‌شود، آدرس‌های پرداخت متعدد را اضافه می‌کند، تاریخچه‌ی معاملات را به نمایش می‌گذارد، و ضمناً از چند ویژگی مفید دیگر هم برخوردار است.س

کیف پول مای سلیوم، بر اساس تکنیک تأیید ساده پرداخت (SPV) عمل می‌کند. این ویژگی به کاربران این قدرت را می‌دهد تا نسخه کاملی از بلاکچین را دانلود نمایند. از سوی دیگر، قابلیت ذخیره سرد موجود روی این پلتفرم، فاقد نمونه‌های مشابه است. کاربران این شانس را دارند تا سرمایه خود را در مکان امنی ذخیره بکنند، و دسترسی تا لحظه‌ای که تصمیمی راجع به مصرف یا انتقال رمرارزها داشته باشند متوقف می‌شود.

کیف پول mycelium

ویژگی‌های کیف پول مای سلیوم

کیف پول بیت کوین مای سلیوم، یک کیف پول بیت کوین مملو از ویژگی‌های متفاوت است. این کیف پول سازگاری بالایی با کاربران تازه کار، و نیز کاربران حرفه‌ای دارد. برخی ویژگی‌های برجسته و خاص مای سلیوم به شرح زیر هستند :

کیف پول سلسله مراتبی قطعی

این کیف پول از سید اصلی یا یادآوری استفاده می‌کند، که در فرایند بازیابی کیف پول، آدرس بیت کوینی را با موفقیت بازیافت می‌کند.

حساب‌های تک آدرسی

حساب تک آدرسی به شما این امکان را می‌دهد تا کلید خصوصی‌تان را از روی دستگاه حذف نمایید. بدین ترتیب کیف پول بطور کامل از دسترس خارج شده، و سرمایه موجود در آن قفل می‌شود. در صورتی که خواستار دسترسی به حساب تجاری، و آغاز معاملات روی سرمایه‌تان هستید، تنها کار مورد نیاز بازگرداندن کلید خصوصی به گوشی موبایل است.

سازگار با کیف پول سخت افزاری

کیف پول‌های رمزارزی مای سلیوم، این امکان را فراهم ساخته که ذخیره کوین‌های رمزی، از طریق کیف پول‌های سخت افزاری همچون Trezor، keepkey ، ledger nano S انجام بشود.

شناسه بیتی

این ماژول متن باز، فرایند احراز هویتی امنی را بجای فرایند احراز هویتی ساده مبتنی بر رمزعبور، در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

حساب‌های فقط مشاهده‌ای

آدرس‌های بیت کوینی در این حساب‌ها ذخیره می‌شوند. برای اجرای این فرایند، به هیچگونه کلید خصوصی نیاز نخواهیم داشت. این حساب‌ها، امکان ارسال اطلاعات معاملات به فضای بیرونی را غیرممکن می‌سازند، اما کاربران صرفاً از روی نتایج خروجی، فرصت مشاهده‌ی اطلاعات آن‌ها را بدست می‌آورند. این ویژگی مناسب افرادیست که خواهان غیرفعالسازی کیف پول مای سلیوم، و مشاهده معاملات خروجی صورت گرفته روی آن هستند.

ادغام پذیری در خدمات مجاز سازمان‌های ثالث

قرارداد همکاری منعقد شده بین مای سلیوم و کاشیا، به کاربران این امکان را داده است تا صورت حساب‌های خود را در ناحیه SEPA در قاره‌ی اروپا پرداخت نمایند. همکاری با گلیدرا، فرصت خرید و فروش بیت کوین، از طریق حساب‌های بانکی را به کاربران کانادایی و آمریکایی اعطا نموده است. همچنین همکاری با کویناپولت، امکان تعویض رمزارزها با پول‌های رایج کاغذی همچون یورو، دلار و غیره را فراهم ساخته است.

بازار

مای سلیوم دارای بازار معاملاتی غیرمتمرکز مخصوص خود است. این بازار تحت عنوان بازار معامله محلی مای سلیوم شناخته می‌شود. این بازار، یک بازار فردی است که معامله گران را به یکدیگر پیوند می‌دهد. کاربران کار راحتی برای خرید و فروش بیت کوین، در یک محیط کاملاً امن را تجربه خواهند نمود. این خدمات بخاطر محاسبه‌ی خودکار تعداد معاملات موفق و ناموفق، شهرتی برای خود دست و پا کرده است.علاوه بر این، قابلیت چت امن با رمزگذاری سر به سر در این سیستم گنجانده شده است. این سیستم  بر اساس کلیدهای خصوصی بیت کوین عمل می‌کند.

آیا کیف پول مای سلیوم قابل اطمینان است؟

مای سلیوم ، بر اساس ویژگی‌های تأمین امنیت در سطح کسب و کار مورد پشتیبانی قرار دارد. کیف پول مای سلیوم، یکی از قابل اعتمادترین کیف پول‌های سخت افزاری است که ویژگی‌های امنیتی و گزینه‌های پشتیبانی از کاربران آن، بالاتر از حد معمول است. بدین ترتیب کلیدهای خصوصی کاربران بخوبی حفاظت می‌شوند. کاربران در مرحله‌ی عضویت ، کدی را تعیین کرده که تمامی قابلیت‌های اساسی از جمله ارسال بیت کوین، ارسال حساب تک آدرسی، افزودن حساب‌های جدید، تغییر سفارشات خرید / فروش را غیرفعال (قفل) می‌نماید. ویژگی پشتیبان گیری نیز لحاظ شده است و به موجب آن، یک عبارت پشتیبان 12 کلمه‌ای ، امکان بازسازی حساب، در صورت سرقت یا مفقود شدن گوشی را فراهم می‌سازد.

کیف پول مای سلیوم

خدمات ارائه شده روی کیف پول مای سلیوم

مای سلیوم از یکی از بهترین سیستم‌های معامله رمزارز برخوردار است. این کیف پول امکان ارسال، معامله، و ذخیره بیت کوین، و چندین رمزارز دیگر را فراهم می‌نماید. خدمات متعددی روی مای سلیوم عرضه می‌شوند، شما ضمن رعایت ملاحظات امنیتی ، از طریق یک یا چند حساب کاربری، از مزایا و ویژگی‌های پیشنهادی بهره مند می‌شوید. این کیف پول از چند نوع حساب، از جمله حساب‌های HD، شناسه بیتی، تک آدرسی، فقط مشاهده‌ای، و سخت افزاری پشتیبانی می‌کند.

مرور کلی بر مزایا و معایب کیف پول مای سلیوم

مزایامعایب
کاربران حق ایجاد چندین حساب را در اختیار دارند

معاملات به صورت آفلاین در دسترس هستند

از چندین سیستم سخت افزاری ذخیره رمزارز پشتیبانی می‌کند

توان امنیتی آن بالاتر از حد متوسط است

ارتباطات را به بهترین شکل، و با بالاترین سرعت ممکن برقرار می‌کند

فاقد نسخه رایانه‌های رومیزی است

فقط بیت کوین روی آن ذخیره می‌شود

مناسب افراد تازه کار (کم تجربه) نیست

 

کیف پول مای سلیوم چگونه راه اندازی می‌شود ؟

برای شروع استفاده از این کیف پول ، قبل از هر کاری باید اپلیکیشن موبایلی را دانلود و نصب کنید. با طی نمودن مراحل زیر ، عملیات نصب، تأمین امنیت و شخصی سازی کیف پول تکمیل می‌شوند :

  • به وبسایت رسمی مای سلیوم بروید و برنامه را دانلود، و روی گوشی آندروید یا IOS نصب کنید.
  • برنامه را باز کنید، و گزینه پشتیبان گیری (بک آپ) را انتخاب کنید
  • شما مجاز به استفاده از 12 کلمه هستید. عبارت را در جایی یادداشت کنید و آن‌ها را برای کسی افشا نکنید.این عبارت به منزله کلید خصوصی پشتیبان عمل می‌کند. توجه داشته باشید که کاربر حق اسکرین شات گرفتن از این صفحه را ندارد.
  • در مرحله آخر از کاربر خواسته شده یک کد PIN معتبر و مطمئن را برای ایجاد امنیت مضاعف ، تعیین بکند. کار تمام است. کیف پول جدیدتان طی چند ثانیه ساخته می‌شود.

نحوه استفاده از کیف پول مای سلیوم به چه صورتی است؟

کیف پول رمزارزی مای سلیوم، بشدت کاربرپسند است. تمامی کاربران قادرند با استفاده از این کیف پول، بیت کوین خود را ذخیره نمایند.

گام 1- ایجاد حساب جدید

پلی استور گوگل را باز کنید. کیف پول مای سلیوم را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب، برنامه را باز کنید ، و به صورت امن از آن استفاده نمایید.

گام 2- تنظیمات کیف پول

به تنظیمات بروید، و گزینه “تنظیم کد” را انتخاب کنید. کد PIN را وارد کنید و مطمئن شوید آن را در جایی یادداشت می‌کنید. بدون اینکه کد PIN، هزینه نمودن هیچ بیت کوینی میسر نیست. همچنین در دسترسی به سید اصلی در فرایند بازیابی کیف پول هم شکست می‌خورید. بعد از تنظیم کد، وارد عملیات بک آپ گیری می‌شوید. در این مرحله، یک عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای در اختیارتان قرار می‌گیرد. عبارت را جایی یادداشت کنید، زیرا بعداً به آن نیاز پیدا می‌کنید.

چطور پرداخت‌ها را روی کیف پول ارسال کنید؟

برای شروع هزینه کردن بیت کوین، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید :

  • روی زبانه تراز مالی (Balance) در حساب مای سلیوم بزنید ، و سپس وارد بخش ارسال (send) بشوید.
  • در فضای خالی ، آدرس دریافت کننده بیت کوین را بنویسید. وارد کردن آدرس به سه طریق میسر است. با اسکن کد qr گیرنده، کپی آدرس به حافظه ، یا وارد کردن آدرس بصورت دستی. کد QR را از گیرنده دریافت کنید.
  • بعد از وارد کردن آدرس، مقدار بیت کوین قابل انتقال را مشخص کنید.
  • سپس پنجره دیگری باز می‌شود که نوع کارمزد ماینر در آن مشخص می‌شود.
  • قبل از زدن دگمه ارسال، تمام جزئیات را راستی آزمایی کنید.
  • سپس با وارد کردن کد PIN ، انجام معامله تأیید می‌شود. با رفتن به بخش معاملات، به جدیدترین معاملات دسترسی خواهید داشت.

چگونه می‌توان آدرس کیف پول مای سلیوم را دریافت کرد؟

این کیف پول مطابق استانداردهای FIO عمل می‌کند. آدرس‌های استاندارد FIO، راستی آزمایی و تأیید هویت می‌شوند. لذا نیاز به آدرس‌های عمومی روی بلاکچین برطرف می‌شود. شما قدرت ثبت، استفاده از آدرس‌ها و کوین‌ها و توکن ها را بصورت خودکار خواهید داشت. شما نه تنها قدرت ارسال سرمایه را دارید، بلکه می‌توانید آن را درخواست کنید. آدرس مای سلیوم موانع را برطرف می‌کند و ارسال سرمایه به شکل سریع و رمزگذاری شده را تضمین می‌کند.

کیف پول مای سلیوم

کیف پول کاغذی مای سلیوم

کیف پول کاغذی رمزارز مای سلیوم، یکی از محصولات شرکت، برای ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال، روی کیف پول کاغذی است. از آن‌ها روی مای سلیوم تحت عنوان ، “آنتروپی”، یاد می‌شود. کیف پول کاغذی، امکان ذخیره بیت کوین بدون نیاز به اتصال اینترنت را فراهم می‌سازد. کلیدهای خصوصی، و آدرس‌های عمومی روی کاغذ نگهداری می‌شوند.این کیف پول‌های بیت کوینی، از سرمایه‌ی شما در برابر مهاجمان، و هکرها پشتیبانی می‌کنند.

البته کیف پول‌های کاغذی، با کیف پول‌های سخت افزاری جایگزین می‌شوند. علت این است که کاربران خواهان امنیتی بالاتر، برای حفاظت از سرمایه‌هایشان خارج از محیط اینترنت هستند. کیف پول‌های کاغذی دوام زیادی ندارند ، و براحتی گم شده یا نابود می‌شوند، از این نظر با کیف پول‌های سخت افزاری تفاوت دارند.

کارمزدهای کیف پول مای سلیوم

کیف پول مای سلیوم، فاقد هرگونه هزینه پنهانی است. کاربران می‌توانند بصورت رایگان پول‌های خود را روی مای سلیوم نگهداری نمایند. این در حالیست که ارسال پول از یک آدرس به آدرسی دیگر، با ایجاد هزینه‌ای همراه است. کاربران موظف به پرداخت کارمزدهای شبکه بیت کوین هستند. این هزینه‌ها بر حسب میزان تراکم شبکه تعیین می‌شوند.با افزایش ازدحام شبکه، کارمزدها در سطح بالاتری قرار می‌گیرند. هزینه کارمزد معاملات بین 0.25 الی 8 دلار در نوسان است.

توجه داشته باشید که عضویت هیچگونه هزینه‌ای ندارد. هیچ محدودیتی برای مقدار پرداختی وجود ندارد. اما به ازای برداشت یا اضافه شدن مبالغ به کیف پول، کارمزدهایی دریافت می‌شوند. علاوه بر این، مقدار برداشت‌ها و سپرده‌ها بر روی این پلتفرم ، محدود می‌باشند.

بازار محلی مای سلیوم

مای سلیوم نه تنها یکی از بهترین کیف پول‌های موبایلی، برای ارسال و دریافت بیت کوین است، بلکه به عنوان یک بازار محلی داخلی نیز عمل می‌کند. این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد تا رمزارزها را از سایر کاربران محلی بخرند، یا به آن‌ها بفروشند. این سیستم کاملاً غیرمتمرکز است و کوین‌ها داخل کیف پول باقی می‌مانند، مگر اینکه آن‌ها را برای خریداران ارسال کنید.

سرورهای این سیستم، امکان مدیریت و سازماندهی معاملات، و انتقال‌ها را مهیا می‌سازند. ضمناً میزان شهرت فروشندگان را تخمین می‌زنند. کاربران این فروشندگان را فیلتر و روی آن‌ها تمرکز می‌کنند. بدین ترتیب نزدیک‌ترین‌ها انتخاب می‌شوند. بعد از تأمین تمامی توافقات، در بازار محلی مورد توافق، با فروشنده یا خریدار ارتباط برقرار می‌نمایید.

در زمان ملاقات، خریدار بیت کوین ، پول فروشنده را فراهم می‌نماید. بعد از تأیید پول، معامله به طور خودکار در محیط بازار آغاز می‌شود.

کوین‌های مورد پشتیبانی در بازار مای سلیوم

کیف پول مای سلیوم، از رمزارزهای زیادی پشتیبانی نمی‌کند. جای تعجب دارد که رتبه اول کیف پول‌های موبایلی را به خود اختصاص داده است. رقبای آن از چندین کوین روی پلتفرم‌هایشان پشتیبانی می‌کنند. مای سلیوم از کوین‌های زیر پشتیبانی می‌کند :

  • بیت کوین BTC
  • اتریوم ETH
  • تتر دلار آمریکا USDT
  • کوین دلار USDC
  • توکن هوبی HT
  • بایننس دلار BUSD
  • زیرو X ZRX

خبر خوب اینکه شرکت برنامه‌های بزرگی دارد، تا بزودی از رمزارز های بیشتری پشتیبانی بکند.

امنیت کیف پول مای سلیوم

مای سلیوم، چندین ویژگی مطلوب امنیتی را روی پلتفرم خود ارائه می‌دهد.

حفاظت از واسط کاربری

این ویژگی، کلیدهای خصوصی و بیت کوین را حفظ می‌کند. در این ویژگی، با وارد کردن کد PIN ، بیت کوین را ارسال می‌کنید. یا اینکه کلیدهای خصوصی را به اشتراک می‌گذارید. در صورتی که دستگاه به سرقت برود یا آسیب ببیند، سرمایه‌تان حفظ شده و هکرها قدرت دسترسی به اطلاعات حساس را ندارند.

فقط مشاهده‌ای

کیف پول مای سلیوم، ویژگی خارق العاده ای تحت عنوان “حساب فقط مشاهده‌ای” را ارائه داده است. شما بدون نیاز به کلیدهای خصوصی، قادر به مشاهده‌ی سرمایه فعلی‌تان هستید. توجه کنید شما فقط حق مشاهده و انجام معاملات آفلاین را دارید. این ویژگی نقش کلیدی برای افراد برخوردار از کیف پول کاغذی بزرگ دارد. این ویژگی فقط برای کاربران با تجربه است، نه برای کاربران تازه وارد.

ذخیره کلیدهای خصوصی

کاربران می‌توانند کلیدهای خصوصی‌شان را روی کیف پول کاغذی، یا حافظه USB ذخیره بکنند. مای سلیوم ، قدرت کنترل کامل بر کلیدهای خصوصی را فراهم می‌سازد و از این لحاظ با اکثر کیف پول‌های موجود تفاوت دارد. این ویژگی، همانند یک شمشیر دولبه امن و خطرناک است. تاثیرگذاری آن، به میزان مسئولیت پذیری شما بستگی دارد. کلیدهای خصوصی‌تان را با خودتان جابه جا نکنید. سیستم احراز هویت گوگل، یک سیستم دو مرحله ایست که امنیت کیف پول را افزایش می‌دهد. برای دانلود اپلیکیشن کیف پول، به وبسایت های معتبر مراجعه کنید. ممکن است هکرها اطلاعات مهمی را از کاربران سرقت بکنند.

دارا در حقیقت یک پلتفرم استخراج بیت‌کوین است. دغدغه‌های مدیریت و تامین برق ماینرها را رها کنید و ماینینگ را با خیال راحت به ما بسپارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قصد دارید بیت‌کوین استخراج کنید؟

در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس می‌گیریم

dara-logo-pop
قصد دارید بیتکوین استخراج کنید؟
در اسرع وقت برای مشاوره رایگان با شما تماس میگیریم.
Call Now Button